Inför midsommar

Kommer jag endast sitta inne och plugga! Än så länge har det varit ganska kasst väder, så det gör det mycket lättare. Enligt SMHI så är det ett typsikt midsommarväder, regn kan förekomma. Jag hoppas innerligt att det inte kommer att ske. Jag och C åker upp till min sommarstuga på torsdag, där ska vi fira, för mig, en klassisk midsommar. Egentligen innehåller dagen enbart mat. Vi kanske spelar kubb om vi orkar, risken för håll är stor!
Vi brukar köra den typiska midsommar maten, sill och allt där till och jordgubbstårta vid lunch. Sen på kvällen så grillar vi på pappas oljefat. Ryktet har gått om vad som bla ska serveras från grillen: Vildsvin, lax, kyckling, scampiräkor, musslor m.m.... jag kommer kunna rulla hem till skåne sedan!
Ha det så bra, så kommer nästa uppdatering live från matfrosseriet på midsommar!
Ett nästan överblommat Magnoliaträd i NY den 17 april i år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0