Dagens - Beauty

Hämtade mina små älsklingar igår - me love.


(Bara kartongen är tjusig!)

Söndag i bilder!

  
Dagen såg ut att bli lovande!
Gick bort till kondiset o köpte nybakta frallor, eller bullar som dom säger här!
Vi gick igenom Slottsparken på väg ner till stan!

 
Vädret var helt underbart, men mycket halt!
Två väldigt hungriga svanar, då insåg vi med att mat hade varit gott.


Söndagen var helt perfekt, vi utnyttjade den till max!Efter att ha varit på stan och käkat efter några timmar gick vi till bion och kollade på Maria Larssons eviga ögonblick. Det är sveriges bidrag till Oscarsgalan. Det roliga var att den utspelade sig i Malmö, det visste vi inte om när vi bokade. Den var väldigt bra -äkta, sorgsen och mycket äkta kärlek.
Utspelade sig i början av 1900 talet, med min favvo - Micke Persbrandt!



PT


Idag var jag och träffade min personliga tränare, Lise-lott. Hon hade lagt upp ett program till mig, som hon rättat efter mina behov. Vi träffades i torsdags och pratade igenom om hur hon jobbade och vad jag ville få ut med träningen. Det kändes riktigt bra efteråt idag, benen skakade när jag gick ner från trappan på gymmet - bra betyg! Så nu blir det tre dagar i veckan! Ser fram emot det mer nu. Så man blir fit när mamma och jag åker till spanien i slutet av april ;)



   
2 sept           22 nov

Bibblan

Jag blev så inspirerad i lördags när jag hittade skolan, att jag igår åkte till biblioteket. Där lånade jag hem två böcker som verkade bra:
"The big book for interiors" - Àgata Losantos
"Stil - stockholm,malmö,köpenhamn,london,paris,milano"- Hans Roth och Lage Stone

Jag hittade tyvärr bara en bra bild på den första, den andra bilden är mini. Men men. Jag har iaf börjat läs i Stil, och den är så bra, lagom mycket text och mycket bilder att inspireras till. Dom visar olika slags hem i alla de nämnda städerna, det flesta hemmen ägs av arkitekter, inredare eller konstnärer. Ett tips om man är intresserad av inredning, att sitta och bläddra i på bibblan!

 

Dagens - eloge

Jag måste faktiskt ge en eloge till H&M och deras nagellack. Det är riktigt bra, för mig iaf!
 Dom här har jag än så länge, lagom till jul kommer den klarröda adderas till familjen!


Perfect

I somras när jag bodde hos mormor och jobbade på Bike, berättade mormor att hon hade läst i en tidning om en inredningsarkitekt skola i Danmark. Det som var så fiffigt med den var att man kunde läsa på distans! Det tyckte jag lät väldigt intressant, då jag kommit under full med att det är det jag vill bli. Så nu när jag kom o tänka på att hon berättat om den, så sökte jag lite på internet. Och jag hittade den! Den är helt perfekt! Jag känner att den klaffar med mig som handen i handsken! Samma känsla jag fick när jag hittade DesignGymnasiet och ville flytta till Sthlm. Det bästa är att man kan börja när man vill, lägga upp sid tid själv helt och hållet, bara man avslutar inom 30 månader. Man får allt hemskickat och blir bedömd av högkvalificerade arkitekter m.m.

Efter jul ska jag nog skicka in anmälan och börja köra! Jag känner att jag måste får ut min kreativitet och mina idéer som ligger på lager, snart svämmar det över!



Här kan ni läsa om skolan!

Dagens - irritation (i-landsproblem)

Förkyldningsblåsa på tungan. Skaver mot tanden.
Behöver jag säga mer?

Som ni kanske förstår efter mitt jobbpass igår så är det inte mycket enerig i denna kropp. Det är nu dags att slänga sig i soffan och låta filmerna rulla på! Over and out.

Förresten!

Det var ju även fars dag igår! Då jag och min syster inte bor så nära våran far, så skickade vi tre oranga rosor till honom!
Vad gjorde ni för er far?



Tre sådana här fick han!

Hysteriskt

Efter ett hysteriskt litet bloggrace så hade jag tänkte krypa upp i soffan med två nykomlingar! Elle Mode och Elle Interiör!
Båda landade hos mig i slutet av förra veckan men har itne hunnit läsa dom ännu. Ska dricka två lite chai te med hade jag tänkt ;) Man får allt lite julkänsla av det!




Imorgon blir det jobb, mer jobb än vanligt! Jag jobbar som vanligt mellan nio och tre. Och sedan på kvällen så är det något specialbokat på Nordenskiöld för 180 pers. Så jag ska hjälpa till mellan halv sju till elva, och sedan upp igen o jobba vid nio! Herregud, men! Jag har valt det själv. Tänkte att en extra slant sitter ju aldrig fel när julen snart är kommen!

Ha en trevlig kväll och tänd lite ljus och mys!

Mamma!

I fredagskväll kom mamma ner och hälsade på! Det var jättemysigt. Eftersom hon åkte ner efter jobbet så kom hon inte förrän 23 snåret. Så jag och Christian gick ut och åt en bit mat. Det blev B&W med ett glas rött för min del och en öl för Christians. Det var mycket gott! Sedan var det helt underbart väder på lördagen, så vi strosade in till stan, eller vi bor ju typ i stan,men in till centrum. Helt vindstilla och solen sken! Väl inne i stan var det ju inte bara vi där, utan hela Malmö och lite till. En aning jobbigt, men men. Det var köer in till alla caféer, vilket var rätt bisart. Men snabb som jag var så haffade jag ett bord ute, utanför Waynes. Så där satte vi oss och drack varm choklad och inväntade mammas kusin!

På kvällen blev det mycket mat! Men det blir alltid så när mamma o jag är i farten. Allt eller inget! Alltid lika hysteriskt. Men kul har vi , visst mamma ;)

På söndagen var det inte riktigt lika fint väder, men på förmiddagen var det uppehåll så vi passade på att ta en runda ner till havet. Jag plockade massor med sten som jag la i en ny vas vi köpt.

 

Dagens -Favorit!

Den här ljuvliga skon är en av "Dagens favoriter" på ELLE. Och även min favorit! Ljuvliga ljuvliga ting!


Alexander McQueen, 5 700:-


FURNISH

Jag har precis hittat min nya favorit inredningshemsida!
Furnish.se

Plockade ut några favoritlampor:



Hittade även väldigt fina inspirations tavlor!


RSS 2.0