Vill ha..


Gillar verkligen Pharell Williams märke - Ice Cream. Det är lite flumtryck och eftersom jag är lite flum så passar det ju mig. Gillar dess nisch på grejerna. Vill verkligen ha skorna, typ alla, lika bra lixom. Kul toutch på outfitten!

Hmm ska allt ta mig en funderare o kanske beställa ett par ?

image73 image72







Äntligen!


Har väntat hela sommaren på att WE ska lägga upp sin höst kollektion, men de är alltid lite sena med att uppdatera den på hemsidan (tycker jag). Jag såg den iofs redan i våras då jag och Bettan var på inköp, men det brukar alltid läggas till ngt extra plagg, vilket det gjorde den här gången oxå. Blev inte bara glad över uppläggningen av kollektion, de har även bytt layout på hemsidan - skitsnygg! Jag tycker den är mycket bättre än den andra, good work!

Har ni inte varit inne och kikat in deras kollektion inför hösten tycker jag ni gör det nu! Finns mycket fint, då jag redan börjat inhandla grejer från den.. Jag kommer även om en och en halv vecka åka och jobbar två veckor på Bike, så då vet vi alla att det lär bli ngt mer plagg.. men det tar vi då..(suck..)

Här är de redan inköpta plaggen:



(Både jackan och t-shirten köpte jag dock i svart - ja, jag är en svart person, lägg av).


image68

Hoppa er vidare till WeSC hemsida här!




Jääärnet


Igår var vi på Järnet och gav järnet. hmm... iaf. De hade en lite specialkväll där igår. Hur hamnade vi där? Jo, Terrorn jobbar lixom där, så hon sa "komsi komsi" lina och jag kom trippande som två små välklippta puddlar. VI började med att kirra oss hemma hos Linet först. Sedan kom Daniel (Terrorns kille, lr aah.. vad är ni för ngt?) och hämtade oss i han nice-iga bil, körde oss till Gamla Stan och drinkarna var ett faktum!(Rackarns goda var dom!!)   

Eftersom jag fortfarande är sjuk (sjukt trött på det !! "haa haa) så tog jag det lite easy och ville inte göra kvällen för galen, men Järnet gav mig det jag önskade, skön musik, skön lounge stämning och Qarro var helnöjd! Mkt trevligt flickor! Laddar upp lite kort imorrn när jag haffat dom från Linet. Blir inte så mkt mer ikväll,  den jobbar inte som den ska när jag är sjuk, ni får stå ut!

Trevlig kväll på eder alla!

♦ Person att tycka synd om idag → Qarro!

image67

Usch!


Jag är sjuk. Jag hatar att vara sjuk. Här ligger jag som en klubbad säl i soffan där jag ska tillbringa min lördag kväll. Iofs har jag två nice-iga filmer jag ska kika på, men ändå. Jag brukar väl ändå inte gör det. Linet och Terr är ute och ta ngr glas vin, älsklingen är även han ute, jaha sa jag o sa lite täppt till alla tre "ha det så kul, jag ska ta mig en kopp te" och kände mig just som gubben på andra sidan gatan (som förmodligen föddes 1800- frys ihjäl!) Lite nöjd är jag, för syster min sitter och talar med mig genom datorn. Hon kan inte gå ut ut asså, för hon får inte (mohaha). Vi sitter "tillsammans" och skrattar högt på varsitt håll åt de idioterna från Idol. Alla är verkligen inte medräknade, har nog allt ngr få favoriter, men en större skala borde skjutas. Iofs, jag får mig ett skratt, så tack!

Erik (Linets bror) fyller år idag, därmed utbringar jag en skål och ett litet täppt HURRA HURRA HURRAA!
Jag ritade faktiskt en teckning åt det lilla krypet, mycket nöjd blev jag.


Jaha, nehe.. asså tyck synd om mig, skriv ett sympati inlägg, jag är ju faktiskt sjuk! Nu ska jag kika film, trevlig kväll på eder alla! Nyp i stjärten !



Nya plagg!


Ha varit lite soppatorsk i början av dagen, har inte fått några idéer, men så pang slog det till och här är två plagg som ska utföras. Jag håller nu på att sy det bruna plagget, än så länge rullar det på. Färdigt resultat lägger jag upp senare.


image63

Hatten!


Jag har ju glömt att lägga upp min hatt, om ni går in o kikat på Linets blogg, så ser ni ett mönster, vi gör hattar. Det är en nisch i vår kollektion vi håller på med. Här är en, more to come..



Telefonförsäljare - dö!


Hade jag velat bli väckt vid 10.00 hade jag faktiskt bett om det. Jag hade förmodligen ringt Albin och bett om en hurtigt godmorgon hallåjsan! Men istället blir jag väckt av en fjant:

-Hej, jag söker Qaroline..
- Ja , det är jag..*irritationen kommer*
- Ja hej Qaroline, jag tänkte bara berätta för dig att med samma nr och abonnemang kan du nu ringa billigare
(jag avbryter)
- Hade jag velat ringa billigare hade jag sett till att jag ringer billigare, jag är inte intresserad, tack!
- Så du vill inte ringa billigare?
- Nej, det vill jag inte, jag älskar att lägga mina pengar på mina telefonräkningar! Hej nu.


Visst det är ert tragiska jobb, MEEEN, ring inte på morgonen och ring inte om jag har ringt Nix era fjantar!!!


image60




?Kvinnan på bilden har inget med mitt aggro-utbrott att göra.





Dagens låt .


Idag är verkar det inte bara vara extremt tråkigt väder i Sthlm, utan i hela vårt land. Därav tycker jag man ska lyssna på låtar man blir glad av. Jag har en favoritlåt idag, det är Jason Mraz - I'm yours. Har ni lyckats missa denna lilla solstråle till sång (?) så ska ni lyssna på den nu. Den finns att hitta på bla radioblogclub.com, se såå, lyssna och njut nu! Nu är varm choklad ett faktum!


image58
Jason Mraz


Ett steg närmare resultatet . .



Ja, nu lägger jag av för idag. Jag har klippt och sytt oavbrutet i 4 timmar nu. Började tom att göra mina egna sidenband, halvvägs frågar jag mig sjl - Vad håller du på med? Köp istället? okej tänkte jag och la verkligen av. Här är dagens resultat. De små gulliga puffärmarna är borta och min tub är på plats.


image57

Leker inte kurragömma!


Jaa, jag försvann ett slag, det gjorde jag. I tisdagsmorgon, yrvaken som jag var, stod och gjorde frukost som vilken tisdag som helst. Det ringer, jag svara, det var min lilla darling som var extremt pigg och glad och det gjorde mig ännu mer snurrig. Samtidigt knackar det på dörren dock jag hör det genom telefonen också. Jaa, han stod utanför och totalt surprice-ade mig. Lite chockad jag blev, trodde dock jag fortfarande sov. Sååå.. det senaste dagarna har jag lagt all min energi åt honom, därav detta uppehåll. Men tro inget annat, jag är nu tillbaka och systugan är ett faktum.

Håller på att sy om en liten galen klänning jag fann på secondhand, från början hade en puffärmar och lite annat, men jag gör den till en liten söt cocktaildress nu. Foto på det lilla tygstycket kommer att laddas upp.
Nehe, back to work! Hej nu.

Här är då en liten plaggskiss på hur jag tänkt mig att klänningen ska bli. Kanske kommer att bli en liten ändring. We'll see we'll see. .

image56

Överkast?


Vad tycker ni om överkast? Har ni verkligen funderat över det någon gång? Det här är sant det jag ska berätta, jag har aldrig tyckt om ordet överkast och dess innebörd. Fråga mor min, i hur många år har hon tjatat på mig om att jag ska lägga på överkastet när jag bäddat? Borde hon inte bara vara stolt som mor att jag faktiskt överlag alltid har bäddad utan att hon sagt till? Jag menar, jag tycker verkligen inte om det, jag faktiskt avskyr det. Det är ett onödigt ting.
   Jag tycker det är mycket mysigare känsla om man ser det gosiga täcket och de fluffiga kuddarna! Hur gosigt är det att se ett stelt överkast som verkligen ligger där på allt det gosiga och verkligen ropar "haha, nu ligger jag här, herren på täppan" Neh, vi fick en dålig start på vårt förhållande, jag tror nog aldrig att det kmr funka mellan oss. Men jag gav de en chans idag, jag la på det. Men hela dagen har jag sneglat och tjuvkikat på det och huvudet har verkligen sagt "Qarro, det är fel." Så mamma får nog tillbaka sitt överkast. Ledsen mamma,men det funkar inte.

Men vi säger väl så för ikväll va, hej en bit.

Dagens blomma - Linnéa.


image55

Pannkakor!


Det blev det till middag, så längesedan det var jag åt det och GUD SÅ GOTT det var!!



image54

Utgången, lr egentligen innan..


Har nu snott lite bilder från vidret för att lägga upp här, från igårdagen. Det var trevligt, tänkte även ta med bilden på då vidret verkligen sitter i trappan medan jag låter min stjärt vila på en mjuk dyna på en väldigt porrig stol. Vi har även skumpa upphällning av självaste moi och de så läckra tilltugg bland våra hattar!
(Som vi för en stund seriöst funderade att ha på oss)


Söndagar - underskattade?



Pratade precis med min älskling om söndagar. Han sa att det var värdelösa dagar, jag tycker det är de läckraste dagarna. Man kan verkligen göra vad som, oftast repar man sig efter helgens festligheter och ha en heldags date med soffan. Vi har ett väldigt bra och stabilt förhållande. Eller så är söndagarna perfekta för en brunsch i stan, en fika med sin käraste, en lång härlig promenad och liknande ting. Jag tror faktiskt att söndagar är underskattade av många, bara för att det är måndag dagen efter skola och jobb börjar igen - ja med det är imorgon. Njut då av söndagen ? Eller ?

Igår var det utgång med Lina, vilket var längesedan. Det var mycket trevligt. Började med skumpa, jordgubbar och choklad hemma hos Linet. Schemat Linet hade lagt upp sket sig direkt och vi släppte bara, vi bara gjorde det. Hade först tänkt att dra till HC och hälsa på, men tiden går fort när man ha roligt. Så Gamla stan och Medusa var ett faktum. Det var mkt trevligt. Vid ett- halvtvå tiden förflyttade vi oss cirkus 50m till After där Linets bror, fru och vän var. Och självklart kunde inte Linet och jag åka hem innan vi fått vår frenshi!! (frensh hotdog) Slutsatsen på denna kväll - mkt trevligt!

Denna dag kommer nog inte bli till mkt nytta, men det är inte mina söndagar till för. Det blir soffan, funderar stark på en smoothie och bara ta sekunderna som de kommer. Härligt!

Saknar min älskling väldigt mkt !! ♥

Hej en bit.

Kragen är ett faktum!




Utgång ikväll - kragen är min date!



RSS 2.0