Varmrätten var...

27d713e50d7103ebe187a872a3dfdae1.png

Varmrätten var helt okej ;) oxfilé, potatisgratäng och trattkantarellsås! Bättre lördagsmat får man leta efter!


Då var...

079fa5ec5a58e24e020afe61b438e013.png

Då var pappas skagenmacka med chilli avklarad. . .


Nu lämnar...

41b354e3e07b16468750a13c3016efca.png

Nu lämnar jag ett soligt skåne och ger mig av till Oskarshamn över helgen! Hoppas det är lika fint väder där!


Måla måla mååååla


Jag har kommit in i en liten målarperiod! Kul när dom infinner sig. Detta är vad jag håller på med nu. Det är ett motiv från ett skatemärke som heter Volcom. Jag älskar motivet. Funderar dock på en bakgrund. Vi får se hur det slutar.



In progress..


Close up..


Håller tummarna för Christian som är och gör högskoleprovet nu. Han har varit där sedan halv nio och är hemma om en timme. Hoppas det har gått bra ! <3


Hot soup


Soppor! Det finns ju lika många som det finns ingredienser. Min soppa, som jag åt till lunch tidigare idag, var
en av mina favoriter. Bouillabaisse. Jag har turen att få det ibland på jobbet och jag måste säga att min
chef är riktigt duktig på det!




Höstens färgpaletter


Det finaste med hösten är när alla träd börjar skifta färg! Här i Malmö börja allt blir gult och rött och bladen har tom börjat falla. Igår fick jag syn på två jättefina träd! Det var mitt finaste hösttecken för i år!


Det var ännu vackrare i verkligenheten!


Höstens färgpalett



Med det onda kommer det goda


Min dag har haft det temat. Totalt. Dagen började med att Christian väckte mig vid halv åtta och frågade om jag hade tänk jobba idag. Då jag börjar vid åtta fick jag aningen panik och skrek ut ett väldigt fult ord och for upp ur sängen. På tjugo minuter är jag på jobbet, tröttare än vanligt. Kan inte stiga upp i stress, blir bara mer förvirrad än vanligt. Hade två beställningar som jag hoppade på med en gång, trött och små irriterad. Sedan de ständigt hjärndöda studenterna gör inte dagen bättre. Men för varje timme så gick allt bättre.

Hade tid hos tandläkaren efter jobbet, ås jag slängde mig på cykeln dit och hoppade upp i stolen. Första beskedet var att jag hade någon slags rabatt som hade införst efter mitt senaste besök. Så istället för att betala rutinkollen på 800:- fick jag en räkning på 200:-. Väldigt goda nyheter. Sedan hade jag inga hål eller tandsten, vilket jag aldrig har haft, så det blev han väldigt imponerad över.

När jag kommer hem ligger det en värdecheck från H&M på 500:-, perfekt inför lite höstnyheter! Så dagen blir bara bättre, kanske bör gå o lägga mig så inget negativt händer!

Trevlig kväll!


Seg lördag...


Efter att ha jobbat kväll igår på jobbet så är man rätt seg idag. Men vi drog oss upp och gick till affären och köpte tillbehör till våfflor! Det var så länge sedan och jag blev så sugen! Grädde, honugsmelon och jordgubbssylt hade vi till. Det var riktigt mums. I veckan var jag hemma hos min ena chef Mattias, för att jag skulle få massage av han fru. Hennes meritlista är lång och just nu håller jag på med en blogg till henne som hon ska anväda som hemsida, då hon ska starta igång med att massera igen. Så jag säger till när sidan är färidg så får ni kika in där.

Ikväll blir det inte många knop. Känns som man är kroniskt trött. Kylan ute hjäper ju inte direkt! Snö har vi inte hunnit få ännu, men det verkar inte vara långt borta. Resa till ett varmt land nu hade inte varit fel!



  


Ljuvligt


Idag när jag kom hem blev jag så sugen på nybakat bröd. Så jag slängde in en deg och det blev jättegott! Nu luktar det nybakat bröd i hela lägenheten!



Med ost & fikonmarmelad!


My lovers..



Här är min H&M skor, 499.- bra pris! Så sköna!


Uppfräschning!

I våran fina och jättesköna begie soffa, har jag nyligen livat upp med lite nya kuddfodral. När man har ljusa väggar och ljus soffa kan det bli lite beiget ;) Så jag köpte fodral på ikea till de små kuddarna, och vilken skillnad, det händer lite. Trodde inte jag skulle hitta fina kuddfodral där, men dom helfärgade är i silke och dom randiga i mjuk härlig bomull!

  

Före - Efter - Closeup

 

För - Efter + Closeup!


Vad tycker ni? Tycker det blir finfint!

Trevlig helg!


H&M Love


Jag har sagt det förr, men vad H&M har ändrats på ngr år bara. Jag köpte mig en väst idag! Supernöjd!
Förra veckan köpte jag faktiskt ett par skor därifrån med, lite skeptisk, men dom var jättesköna och har inte
fått skosav ännu! peppar peppar! H&M har väldig mkt fina skor just nu!


Den ser lite sträv ut, men den är riktigt len och mysig


 


  

Jag hittade tyvärr ingen bild på mina skor, lägger upp
en egen bild snart..


Långhelg!


Då var långhelgen över! Jag tog ledigt i fredags, då jag skulle få besök av två sthlmare! Lina och Therese var här över helgen och vi hade väldigt välsigt roligt! Vi har infört en tradition som hårt ska hållas! Sthlmarna kommer ner en gång på våren och en gång på hösten, och jag åker upp på somarn och julen! Skitbra! Så nu är man tillbaka i vardagen igen!

Jag är i ett förändringsstadie. Angående mitt arbete. Antingen kommer jag byta. Eller så kommer jag ha kvar mitt gamla jobb och få ett kvälls och helgsjobb. Vi får se hur det blir. Men håll tummarna den 20 okt!


RSS 2.0