Sun is shining...

Den kommer iaf att göra det mkt snart. Funderar på att beställa hem alla de här, billiga och
mycket snygga! Höjjer en outfit mkt och läckert!




Shopping

Det ger ny enerig, nya idéer och en glädje. Materialist? Ja, visst. Tragiskt tycker vissa. Underbart tycker andra!

Länge har jag letat efter det underbara jeans tightsen, alltid varit slut i den färg, när jag har varit i affären. Och jag är ju inte i stan varje dag dirket, så jag började att ge upp. Men gick in på Gina idag och fann ett par. I en färg som jag aldrig trodde jag skulle köpa, men idag gjorde jag det. De var inte så pjåkiga på ändå. Sedan hittade jag en tröja som jag vet kommer att anvndas flitigt i sommar, kan den bli mer jag?
Ett fan av långa koftor, har väl inte undgått någon, att jag är. Svarta har varit väldigt svårt att få tag i men fann även detta idag. Så det har varit en bra dag. Misstaget var att gå in på Lagerhaus, kommer allid ut därifrån med något. Jag har blivit lite smått besatt av cupckaes kollektionen dom har. Har två rullar med presentpapper med det trycker på. Jag höll i hur många saker som helst, Christian kollade på mig och jag insåg min hysteri och la tillbaka sakerna, men jag släppte inte muffinsformarna.
Var även ute efter en miniräknare till mina mätningsgrejer till skolan, kul tänkte jag. Men så hittade jag den mest underbara på Lagerhaus, så det var ingen tvekan! Även där tyckte C att det var ett väldigt onödigt köp när jag har en miniräknare för lite över tusen kronor liggandes någonstans. Men men. Det mest onödiga och helt underbara var nog ändå mina Japanska dockor. Jag kände ett måste behov och tog en av varje.

Som slutsats på det här inlägget är väl att jag står för alla de onödiga inköp i detta hushåll. Kanske inte var det mest oväntade heller. Men nu är det iaf bekräftat. Och jag är glad ändå.

 
 


Dagens - mat tips!

Igår åt vi lax, en favo här hos oss! Och det blev gott, och mkt lätt att göra. Så jag tänkte dela med mig!

Bulgursallad med sesamlax och ädelostyoghurt:
Bulgur
Röd paprika
Gurka
Purjolökk
Kräftstjärtar
Fixa till bulguren och låt den svalna. Hacka paprika och gurka i små tärningar, skiva
purjolöken. Stek kräftstjärtarna i vitlök. (mums!!)
Blanda sedan alla grönsaker, bulgurn och kräftstjärtarna!

Stek laxen i samma stekpanna som kräftstjärtarna, för att få vitlökssmaken. Krydda bara laxen
men salt, peppar och persilja och strö över lite sesamfrö.

Blanda turkiskyoghurt med ädelost (efter smak, ja mamma jag tog mkt!! ;) )

Bon apetite!





Var inne i stan och shoppade lite innan, bilder kommer senare idag!


Dagens - stil


Hade jag gått ut för att hitta nya möbler idag, så hade det
blivit i den här stilen. Me like.

Oj oj..

Förkyldningen har intagit vårat hus. Christian har varit hemma sedan tisdags. Jag har känt mig bra enda tills idag. Halsen är svullen och svider emellan åt. Och det värker i de gamla lederna och har frossat idag på jobbet. Jag var inte välkommen imorgon till jobb, så jag är hemma och vila mig över helgen. De bryr sig iaf!

Sedanhar jag pluggat o pluggat. Det går framåt, är snart färdig, ska finslipa lite till bara sedan är första lektionen avklarad! Det känns lite mkt nu i början, men man kommer in i det fort, sa tjejen som jag ha kontakt med, som också pluggar samma kurs. Tack för kartongerna mamma, de var perfekta! Ska dock berätta min hemfärd när jag hämtade de!

Det blir nog tidigt i säng ikväll med ipren! Hoppas ni slipper att bli sjuka där ute! Nu är det dags för honungste o citron!

 

Dagens - H&M Home

Jag har sett fram emot och se vad H&M skulle åstakomma med sin inredningskollektion. Varit inne på H&Ms hemsida och kikat lite. Och det är ju bra basgrejer, som även kläderna. Det var mer försiktigt i mönster osv än vad jag trodde det skulle vara, men helt klart godkänt!


Kuddar jag kan tänka mig o köpa!

Oväntat

I helgen så var det ju alla hjärtans dag, en krystad dag. Alla dessa förväntningar som ligger i luften. Och tänk så många som blir besvikna? Jag tillhör iaf en av de som uppskattar det oväntade. Som för en vecka sedan kom Christian hem med en ljuvlig tekanna. Jag ha länge letat efter en som ska matcha mina koppar från lagerhaus. Jag gav upp och köpte en svart från Ikea. Visst var den fin men inte vad jag hade tänkt mig. Så kommer han hem från jobbet och jag ser den här och blir så himla glad! Det var precis en sådan jag letat efter, vet ni vad det bästa var. Att den tillhörde serien till mina koppar. Bättre kunde det ju inte bli. Sådana här saker uppskattas mer, över lag tror jag, än alla hjärtans dag!




Dagens - a-ha!

I slutet av min behandling la tjejen på en foundation från märket i.d. Jag har hört mycket om det och att det ska vara jättebra. Det finns billigare varianter hos L'Oreal etc. Jag provade den från L'Oreal men eftersom borsten inte var av äkta hår gillade inte min hud när jag borstade med den i ansiktet. Likaså blev jag inte så nöjd med det resultatet.

Men det är ju inget svårt val egentligen. Man har två alternativ. Den billigare varianten där foundationen är gjord på konstiga kemiska grejer och med en 'plast'borste. Eller den lite dyrare och drygare varianten som är gjord av naturliga mineraler som man applicerar i ansiktet med äkta hår. Det är ju inte konstigt att vissa får dålig hy av vissa sminkprodukter när det är konstgjort!

Jag blev otroligt nöjd, fick faktiskt en a-ha upplevelse. Jag har aldrig känt mig så fräsch med smink i ansiktet. Så jag kan starkt rekomenderar i.d om ni vill ha bra produkter som även håller länge! Man kan bara köpa det på t.ex. spa eller på hudvårds ställen. Det blir en dyr engångs kostnad, men sedan håller det länge. Om man t.ex. tvätta och håller borsten ren så behöver man inte köpa ny på jättelänge! Då är det i längden inte så dyrt. I längden sparar man både pengar och får en fantastisk hy!

 

Här kan man köpa det på internet!

Back home

För fyra timmar sedan låg jag och fck en underbar behandling nere i Ystad! De här två dagarna har varit så underbara! Igår kom vi dit runt tre tiden, efter att ha strosat runt inne i Ystad. Vi checkade in på rummet, svirade om och gick ner till spa avdelningen där det fanns en pool, bubbelbad och bastu. Och det relaxrummet var omringat av fönsterväggar och det man såg utanför när man satt i bastun var havet och snö och människor som gick promenader med sina hundar, fullt påpälsade. Medan vi satt och svettades. Lustigt. Efter att vi båda insåg att vi såg ut som två kantareller gick vi upp och duschade av oss all klor.

På kvällen serverades det trerätters middag. Jag hade tänkt ta kort på den fina maten, men självklart glömde jag kameran på rummet!

Det här åt vi:
Förrätt
"Rökt ankbröst med getost skum samt honungs och rosmarin marinerad rödbeta"

Varmrätt
Kalventrecôte, men en finare potatismosbulle(?) med lite smak av citron.

Efterrätt
Champagnesorbet med bär.

De kom in med ett champagneglas med lite glass i och sedan fyllde de upp glaset
med champagne. Perfekt efterrätt. Sedan satte vi oss i lougen/baren och tog oss varsin drink!


Idag var det självklart en smarrig frukostbuffe som smakade extra gott när man samtidigt satt och njöt av den fina utsikten. Efter vi checkat ut fick vi fortfarande vara kvar på spaavdelningen och låg i en av det m¨nga sängarna där och väntade på våra behandlingar. Min var så himla skön!

Aroma face, 60 min

I denna behandling står aromamassagen i centrum. Vi börjar med ryggmassage sedan får ansiktet rengöring, peeling, massage, specialmask full med proteiner och vitaminer. Handmassage ingår också och vi avslutar med dagkräm samt bare minerals foundation.


  
  

Så om ni undrar om jag har haft en bra helg? Den var perfekt!

Valentine

Nu åker vi till Ystad och njuter av massagebehandlingar, god mat och havet
utanför fönstret! Ha en trevlig alla ♥ dag och en mysig helg!


Flyr staden!

Det låter inte så dramatiskt som det skulle kunna vara. All denna alla hjärtans dag hysteri har väl ingen undgått. För ett par veckor sedan bestämde Christian och jag att vi skulle unna oss något. Så vi bokade in oss på Ystad Saltsjöbad. Bara för en natt, men det kan räcka för att ladda energi! det blir varsin spa behandling och trerätters på kvällen och en maffig frukostbuffé! Så från lör-sön är jag inte kontaktbar! Det ska bli så skönt. Tror stenhårt på att alla, vare sig singel eller par, måste unna sig något sådan ibland! Ta hand om kropp och själ!






Ystad Saltsjöbad

Studentklänning

Christians syster, Johanna, frågade mig för ett litet tag sedan om jag ville sy hennes studentklänning! Jag blev väldigt smickrad och även lite nervös. Eftersom jag inte sytt på väldigt länge. Men det ska nog gå bra, idag var vi och köpte allt jag behövde. Och vi har kommit väl överrens om hur den ska se ut, det gick ganska fort eftersom vi har likadan smak!

Ni får se tillbehören så länge och vänta på resultatet!




Kalas dags!

Som jag skrev tidigare så fyllde Christian år i torsdag och kalas blev det! Bakade mina cupcakes och Cheesecaken! Tyvärr, hann jag inte ta ett kort på Cheesecaken, för den försvann i ett raffs! Men eftersom andra halvan av släkten kommer någon gång nästa vecka så ska jag baka en ny och ta kort på den - innan jag ställer fram den!;)

 

Han fick många fina blommor bland annat, och det komiska var att alla var oranga!

    

Ni kan ju tänka er hur fin våran lägenhet är nu med massor med blommor överallt, lyser upp hemmet när det inte är så ljust ute!

Pics

Idag blir det bilder.


Mina muffins jag bakade igår,
det kommer bli cupcakes på torsdag till Christians kalas!



Allt material från skolan!


En spegel jag vill ha!!!
(Spegel Aviator från Domestic/Form & Function.)

Mer text ngn annan dag, god kväll!

RSS 2.0