alla ♥ dag


Infinner sig imorgon. Synd att det har blivit en sån kommersiell dag, där alla affärer påminner en tre veckor innan att hetsköpa något till sin käraste. Jag föredrar det lilla framför det stora komersiella..

Jag har alltid varit en blomtjej. Inte de klassiska röda rosorna, (jo det finns en röd ros som jag tycker om det är den riktigt mörkröda där blomman är jättestor!) helst någon ny blomma som ser lite konstig ut med härliga färger. Kan beror på att man är uppvuxen med en trädgård som alltid var färgglad med alla regnbågens färger och blommor av alla sorter! Det är något jag kan sakna nu när man bor i lägenhet. Trädgård. Känna doften av nyklippt gräs och springa ut på sommarkvällen barfota, precis när marken börja bli lite kall..


Idag kom det ett blombud och ringde på dörren! En väldig glad herre lämnade över paketet. I det fanns det härliga tulpaner i olika färger med lingonris! Självklart kom dom från min käre far som även han planterade alla de färglada blommorna i vår trädgård! Att ha snittblommor inomhus, speciellt den här årstiden, piffar verkligen till rummet!




Tack Pappa! Älskar dig ♥


RSS 2.0