En vecka avklarad!


Dålig uppdatering kanske. Har jobbat min första vecka efter att ha varit ledig i två månader. Så det har ju känts i kroppen kan jag ju lova. Eftersom man enbart sitter ner under lunchen. När jag har kommit hem så har soffan blivit min vän. Men nu känns det bra, helgen är ju här;)

På senaste har vi hunnit med och träffa några kompisar som vi inte sett på länge vilket var väldigt roligt. De har haft lite fullt upp i vår, om man säger så;) Det har flyttat ihop och fått en liten knodd! Vid namn Leo. Otroligt söt är han och vi fick klämma på honom en liten stund innan vi gav oss ut i dimman! Vi längtar tills vi får komma hem till dom och busa med honom.

I torsdag var vi på en releasefest nere i Västra Hamnen, på Glasklart. Spendrups lanserade en ny dryck, en ljus öl. Jag tyckte inte den var speciellt god, så jag höll mig till en annan de sålde. C tyckte den var god så han gick våra andras gratis flaskor, så han vart nöjd;)

Idag ska jag bege mig ut till Stångby aka Poletown! Det ligger utanför Lund, där bor min ena chef Åsa. Hon har bestämt sig för att öppna en kiosk där. För de har ingen liten affär eller liknande och Åsa tröttnade på att behöva åka in till Lund när hon ville köpa mjölk, så då öppnar hon en kiosk! Älskar det med Åsa, hon snackar inte - hon gör det! Och det har varit en väldigt positiv respons på detta och idag är det invigning! Jag kanske tom kommer att få jobba där vissa helger, haha! Ska bli skitkul! Ta med kameran och lägger upp bidler senare!




Ni får en bild på söta Leo så länge, hans pappa har fixat en hemsida åt
honom där ni kan gå in o kika om ni vill!


Har ni ätit några kräftor i år?


Jag åt mina igår. Det var mycket gott, vi var bjudna till Christians gudföräldrars gård och där hade dom dukat upp ett långbord och massa mat! Där satt vi och åt mycket gott och länge! Det serverades kräftor, räkor, hemmagjord potatissallad, andra sallader, ostbricka m.m och sedan en smarrig kladdkaka med hallon o blåbär till efterrätt!

Idag är det min sista lediga dag för den här sommaren. Det ska faktiskt bli skönt att börja jobbar och komma in i sina vardagsrutiner. Jag har ju trots allt varit ledig i två månader ;) Mot nyttigare och effektivare tider!


Granny love

Idag var världens bästa mormor på besök. Det var så mysigt och efterlängtat! Längtar till våran tre-generations-helg! Mormor, mamma och jag. Vi kommer ha så kul!




Åh det är skönt när mitt Stockholm är grönt...

Ja Stockholm då, vi var ju där uppe i en vecka. Som gick jättefort! Kortfattat så var huvudsaken att vi skulle åka upp och överraska mamma som fyllde år! Hon hade ingen aning och plötsligt gick jag och C förbi utanför deras trädgård. Minen i mammas ansikte var oslagbart! Alltså en väldigt lyckad överraskning, tack till er som kunde hålla er ;) Sedan gick vi och åt på en av våra favortihak på folkkungagatan, Bröderna Olsson, det specialité är vitlök! Så kan det passa bättre till oss! Gå dit om ni inte varit där, god mat, urläcker inredning!

Vi var även inne i stan en dag, jag C och mamma. Vi åt glass i gamla stan, köpte fina sjalar och träffade även Lisa som flyttat upp från Vxö. Det var väldigt mysigt fast det blev snabbt! På kvällen träffade vi Albin på Grappa på St:Eriks plan och åt deras underbara pizzor.Några dagar efter åkte jag in till stan på kvällen och träffade mina gamla vapendragare på vårat lilla hak drä vi hängde precis när vi fyllt arton! Så uppdateringar och minnen pratades! Men kvällen räckte inte till! Det löste vi igenom att Lina och Therese kommer och hälsa på i oktober! Girls weekend, ska bli jätteroligt!

Vi var även i en silvergruva i Sala, och det var riktigt intressant och spännande. Vi gick ner ca 60 m under jorden i gruvan med en gudie som kunde sin sak. Det var över förväntan! Så en bra vecka hade vi definitiv i sthlm!

Och i mitten av sept kommer mamma ner och hälsa på mig, mys!





Champagne & Choklad

Det blev färgerna till Johannas studentklänning i våras. Idag tog vi tillfälle att gå ner till stranden för att fotta klänningen. Jag ville ha kort för mitt portfolio och det är ju samtidigt roligt för henne att ha kort på den! Här är några av de 70 bilderna jag tog! Btw, i love my camera! Imorgon kommer en sthlm uppdatering. Tog dock 500 bilder under veckan där uppe, så får väl sitta och välja ut guldkornen!






Sofh, du fick en stor bild ;)


Pildammsparken

Idag tog vi med oss picknick och strosade runt i Pildammsparken! Vilken fin park. Ibland känner man sig som en turist i sin egen stad!




Några av bilderna jag tog, engoy!

RSS 2.0