Godmorning sunshine!

Idag är älskling ledig, så jag ska göra en picknick korg. Och sedan glider vi ner till Ribban och är där idag, lovely! Ska bara smörja in mig mer idag, så jag slipper bränna mig igen. Så nu vet ni vad jag ska göra, sola sola sola.
Semestern har intagit sig!

Vilken blir din sommarplåga?

Sommarplåga och sommarplåga. Det finns ju sommarplågor med negativ benämning som tex Basshunter. Men min sommarplåga detta år, med positiv benämning, får ni reda på om ni klickar på länken! Jobbig va höhö.

Qarros positiva sommaplåga!





Midsommar med dess charm

I år valde Christian och jag att fira midsommar på landet. Vi kände att det var längesedan vi var själva och vi båda behövde lugn och ro. Jag var då i Växjö och jobbade och  var hemma i Malmö. Så vi åkte halvvägs från båda hållen, till hans sommarstuga i Skånes- Fagerhult. Det var nog den bästa midsommar. Hur kan det inte vara där när man är ute på landet, vid en stor sjö, hör elden i brasan, doften av god mat, smaken av gott, fylligt rött vin och har den man älskar mest bredvid en? Det går inte att misslyckas då.

Givietvis blev det jordgubbstårta, med mormors goda tårtbotten recept! Vi glömde kameran hemma så det får bli lite mobilkamera bilder, därav dålig kvalle.



Frulle in the morning..när annars?

Då har jag sovit i ca 10 timmar. Det är något sjukligt vad jag har börjat sova. Jag är ju inte direkt pigg heller när jag vaknar. Jag undrar om det är sömn jag tar igen, eller är min kropp totalt slut. Inget av alternativen känns rätt. Någon som har ett ytterligare förslag om vad det kan vara?

Idag får det bli lite hemmafrusysslor. Igår var jag nämligen hemma hos Christians föräldrar, i deras nu sålda hus. Dom har sålt det och ska flytta till en stor lägenhet mitt i stan. De kände att de var färdiga med hus och ville lägga mer tid på deras sommarställe. Klokt. I alla fall, så hade vi garageloppis igår, jag sålde som en dåre! Men mitt i allt detta så fick jag en härlig solbränna, på halva mig. Min högra axel och 80% av ansiktet är solbränt, rött. Det kokar och jag känner mig som ett ägg som legat i vattnet i 5 minuter och snart ska tas upp. Jag hade tänkt gå ner till stranden och sola idag, men jag tror jag väntar en dag och idag är det tom molningt! Så det är bra bra. Idag blir det hussysslor.

♦Tvätta fönster (!)
♦Handlar, det ekar i kylen.
♦Sedan blir det plugg.

Hoppas på en effektiv dag!



Sedan ska jag prova och göra eget iste av ett av mina nya Kusmi teer!


Nu är det semester!

Tack mina trogna själar som följer min blogg, fast jag inte skrivit på nästan en månad så kolla ni in varje dag. Det är fint av er. Men nu sätter jag igång igen! Jag har som sagt varit uppe i Växjö, på Bike och jobbat med Bettan i tre veckor. Det går alltid lika fort! Man tror inte det när man tar tåget upp, men swisch så sitter man på tåget på väg hem igen!


Vad har då hänt under de här tre veckorna, förutom jobb. Jag har då bott hos mormor o blivit bortskämd med frukost framställd på bordet varje dag. Härlig svensk husmanskost till middag! Det kommer bli lite jobbigt att börja göra mat själv;) Jag har hängt mycket på Gusto, Växjös mysiga Kaffebar. Där jag drukigt kaffe dagligen, och fick med mig två nya Kusmi teer hem. Ska för övrigt prova att göra iste på en av dom, kanske imorgon. Resultat o slutsats kommer!


Mormor och jag var på loppisrunda ute i de småländska skogarna. Fyndade fina grejer för slutsumman 100! Var ute hos farmor och farfar och smakade på hans goda jordärtkoksoppa - det var värt allt förarbete farfar, riktigt mumsig! Sedan har jag ju träffat lite vänner. Sanna och jag hade en mysig kväll med god mat, vin och rabarber och jordgubbspaj! Varit hemma hos Josse i ngr omgångar. Varit och hälsat på mitt undebara gudbarn Oliver och köpte massa kläder till honom och lekte med bilar och tåg!


Sedan var jag även ute och hälsade på min morbror och hans familj, en liten bit utanför Växjö. Det är så himla mysigt där nu, mycket grönska och blommor och en pool som vi dök i ! Givitvis fick jag mycket god mat där med. Så brist på mat har jag definitivt inte haft de här tre veckorna!


Det är väl i stora drag vad jag har gjort! Så lite har jag hunnit med! Nu är jag hemma på fridhem igen och har redan packat upp! Helt sjukt, rekord, verkligen. Det brukar ligga minst två veckor. Fattar du mamma, packade upp dagen efter?Solsting kanske?

Det här får vara för nu, kommer mer imorgon. Känner att bloggskrivandet kommer igång då.Hej nu.

   


Ribban ♥


Jag älskar havet! Kanske ingen nyhet. Men är det inte lite vardagslyx att kunna gå ner till havet, 5 min från ens lägenhet, efter jobbet och bara sola o ha en skön eftermiddag? Det tycker nog jag, eftersom jag är inne hela dagen! Jag och älskling gick ner till stranden idag, efter jag kom hem från jobbet. Jag gjorde varsin smoothie med banan, blåbärs sorbetglass och juice - mums!

 
  


RSS 2.0