Nu är...

0-1dc0739cbf48d9903b54f515d3ce8931.png

Nu är det färdigt!


Det bakas...

0-6a9af95787c733db45b2c5e50ae30206.png

Det bakas på fridhemstorget!


Ljusstakar, Julstjärnor,ljusslingor..


..de finns överrallt nu! Jag tycker det är mysigt, lyser upp det deppiga mörkret. Vi har satt upp våra fönsterdekorationer idag och det är nästan mysigast att bara ha dom tända. Ändå kan man inte fatta att det är första advent?

Även den här helgen gick fort förbi. Syrran med sin hyffsat nya pojkvän var här nere och hälsade på! Han måste ju bli godkänd av storsyster, vilket han absolut blir! Han var hur go som helst! Huvudsakligen för att Natti fick en tatuering i födelsedagspresent. Så nu var det dags att bli gaddad! Hon blev väldigt nöjd med den och jag blev väldigt sugen på att göra en ny! Tycker oxå den blev jättefin!

 
   



Det fortsätter..

..julpysslet alltså. Eftersom jag skickat in en lektion och inte fått den nya så blir jag otroligt rastlös på kvällarna. Då det är den tiden som min kreativa del av hjärnan överflödas med idéer. Vad bra tänker ni, men inte alltid. Man kan bli frustrerad över att inte kunna göra allt. Igår kväll började jag med en julstrumpa av ett tygstycke från Johannas studentklänning, som blivit över. Jag orkade inte hämta min maskin i källaren så jag sydde den förhand. Pill och meck. Men den blev rätt fin. Sedan har jag pyntat vår adventsljusstake och hängt upp två nya snöflingor som glittrar fint i fönstret. Jag var nära på att hänga upp julstjärnorna med, men det får vänta tills söndag.





Ramar, spets & guldbollar

Vi har redan tillräckligt med tavlor i vardagsrummet, så helst så ville jag inte sätta upp en till över matbordet. Jag kröp under mitt skrivbord, där är min lilla hamsterplats, man kan hitta allt möjligt där. Och till min glädje hittade jag tre ramar som jag fått med mig från när Christians föräldrar var i slängar tagen när de skulle flytta. Jag kom och tänka på vad jag och Bettan gjorde i butiken i somras med guldramar. Spik o hammare åkte fram och upp åkte ramarna med lite krusseduller. Jag är nöjd, lagom mycket trams på väggen!





Ljusgrått, grått, mörkgrått..


Det olika nyanserna på himmeln just nu. Lika inspirerande som vanligt. Igår var jag på stan med Johanna och det var helt underbart väder, klarblå himmel och varmt och skönt. Idag är det raka motsattsen.

Jag ligger ju alltid i bra tid med julklappar. Har alltid varit så. Två är redan inslagna, två är beställda och resten är uttänkda men inte inköpta. Skönt att ha det klart för sig så man slipper hetsshoppa en vecka innan jul med alla andra. Och då finns det ju inget kvar ändå och då blir det en julklapp till någon som man egentligen inte ville ge. Hur kul är det? Neh..

Idag blir det att göra lite julkort och dricka varm choklad. Har ju ingen lektion för tillfället så jag passar på att göra korten nu så är dom färdiga sen för utskick!



I år får alla julklappar en lackstämpel!


Den här...

0203ef496c4b749b2460616c1595de42.png

Den här jobbkvällen börjar jättebra!


11 dagar till advent


Det känns långt borta, men det är vädigt nära! Nästa söndag är det advent. 
Jag är precis färdig med en lektion som är påväg till Danmark, så nu har liten paus från skolan i några dagar. Men det kliar i de kreativa fingrarna ändå. Så efter jobbet igår cyklade jag till Panduro och köpte grejer till att gör egna julkort. Så släktningarna får hemmagjorda kort i år. Lägger ut en bild när dom är iväg skickade :)

Här i Malmö är det storm idag, tog dubbelt så lång tid för mig att cykla hem idag. Vid vissa tillfällen stod jag still och trampade. Helt slut när man kommer hem. Men en vanlig dag i Malmö.

På tal om julen så ska jag fira det med Christians familj detta året. Julen är ju ingen högtid jag avgudar så väldigt mycket, tror inget skillsmässobarn gör det. Vare sig man är hos mamma eller pappa får man dåligt samvete för den andre. Så i år firar jag inte med någon av dem så behöver jag inte ha dålligt samvete. Ja jag vet att man inte ska ha det, men det ligger där i bakhuvudet och gror, och det är slut med det. Som jag sa till mamma, längtar jag efter att köpa ett stort hus så bjuder jag hem alla till mig och dom som vill komma får komma!
Vi ska iaf vara upp i Skånes-Fagerhult i Christians stuga och fira, med hans moster med familj och hans mormor, det kommer bli jättemysigt. Vi får hoppas på lite snö, iaf på julafton. Men tveksamt när vi har plusgrader nu?

 

Ett hus som detta nere i Skanör hade iaf inte jag tackat nej till, med bara några hundra meter från strandremsan. Mamma, jag och Nettan gick förbi detta när vi var där nere i september. Svårt och fånga harmonin med omgivningen, men så underbart det var!


Bio time!...

0-40fe01892c2e9555841f169fd7eedd8a.png

Bio time! Det blir 2012, imorgon kommer jag förmodligen vara jätte nojjig över att jorden kommer att gå under!


Smygpynt..


Jag håller med min chef, Mattias. Julen är rolig! Före och efter den inträffar! Och det är sant. Jag blir lite småsugen på pynt och lite glögg och sådant, nu. Men sen, då är det bara hysteriskt när alla ska ha femtiotusen pynt hemma och ha 20 olika sorters glögg och bjuda på. Vi brukar inte ha mycket pynt, inte ens lagom, mindre än lagom. Jag trivs då. Och jag tror jag ska börja fira jul 24 nov istället. Det blir ju mer spännande då?

Jag har iaf fallit för Granits idé i år. De säljer torkade apelsiner, torkade citronskivor och kanelstänger i olika längder och tjocklekar. Då tänker ni, men det kan ju göra sjl? Jo visst, men det kostar 1 kr st och är redan färdigt. Så nu har jag bytt ut min dekoration på mitt ljusfat. Blev jättenöjd!

 


Kaloribomb på...

0-3e4af9c56837ab6248c37273962c3bec.png

Kaloribomb på ingång!


Piraterna var samlade..


Igår var det halloweenfest utanför Malmö. Våra alteregon kom fram. Vi hade väldigt roligt och mår lite oväntat bra idag ;) Senare idag kommer svärföräldrarna och käkar mat! Det blir thai, kyckling och kokosmjölk!Mums!



Vampyren och piraten!







The place to be..


Det är så himla vackert i vår sommarsruga, vilken årstid det än är! Jag har vuxit upp där, när jag var tre dagar gammal var jag där, jag är uppväxt på havsvindar. Man uppskattar det mer när man inte längre är där så ofta. Vilket inte är så roligt, det var första sommaren i år på 21 år jag inte var där. Det känns konstigt, fortfarande. Här får ni lite bilder så förstår ni vad jag menar.

  

   

Kan man annat än älska detta ställe?


   


RSS 2.0