Dagens - panik..

Nyårsklännings paniken har intagit sig. Jag var på stan igår och skulle hitta en för att få det gjort! Men icke! Hoppas jag finner lyckan i Sthlm. Gillar det här fyra, ska gå o kika på dom o se if i like irl. Imorgon
bitti far jag, dock inte till far men till mor. God Jul.




Jul Jul!

Strålande Jul! Ja, nu känns det som om julen är nära. Granförsäljningen på torget mitt emot där vi bor är i full gång, julkort trillar in i brevlådan varje dag och imorgon är det sista dagen på jobbet innan vi stänger! Det ska bli så skönt! Jag är ju van med jullov, och i år fick jag ett, hehe. Vi stänger i morgon och öppnar igen den 7jan. Så det blir att vila ut sig.
Imorgon så blir det att städa hela restaurangen, plus att vi kommer nog få röja undan i matsalen med. Då alla lärarna har julfest där ikväll! På måndag åker jag till Sthlm! Det ska bli jättekul, har inte varit där uppe sedan jag flyttade hit 1aug!! Så det ska bli skönt att åka ut o lufta sig lite. Ska träffa några kära vänner mer, längtar! Så jag är bort i en vecka och sedan är jag back in the game igen!



Idag vid lunchen så satt jag och käkade med mina tre bosses, och från ingenstans så plockade dom fram ett litet paket. Det hade jag definitivt inte väntat mig. Det var en sockerskål och mjölkkanna från Nigella. Ni vet tv kocken, från England. Hon har egendesignade grejer. Så jag kan köpa till grejer och så. Grejerna var i helt och hållet min stil och vad skönt att slippa att ställa fram ett helt mjölkpaket nästa gång man ska bjuda på kaffe. Var inne på hemsidan och kikade, och det fanns en tilhörande tekanna som jag nog ska köpa,har letat efter det ett tag nu!

Om jag inte skriver mer innan jag åker, så önskar jag er en



Jaha ja

Då var även den här helgen över. Varför, Varför kan man inte vara ledig hela fredagen oxå? Jag tror alla hade varit gladare och mått bättre då. Igår var det lite lucia/Janssons(frestelse) middag hemma hos Christians familj, halva släkten var där, mycket trevligt och gott, tack för det!

Idag har jag haft bakstuga, igen. Något måste man sysselsätta sig med. Idag blev det pepparkakor som blev bra faktiskt, blev lite förvånad själv. Har ju inte direkt höga förväntningar om mig själv när det gäller bakning!

Jag fick faktiskt se ett luciatåg i fredags, på jobbet. Då kom Malmö högskolas kör (eller vad dom är) in i matsalen och tjoade, och det var verkligen jättefint. Jag och Åsa stod med gåshud på hela kroppen! Jättefint klädda var dom med. Så det var en mysig paus. Jag är så trött idag, måndags-ångest-trött. Men men , det är bara bita i det sura äpplet och gå o lägga sig med ett leende. Christian är iväg på julfest på jobbet, så man kommer väl vakna av att "något" ramlar in framåt småtimmarna ;)

Bettan - jag var och hämtade ut grejerna i fredags! Tack igen!


Soppa!

Det har varit riktigt ruggigt väder här idag. Och när sådana dagar infinner sig kan jag ibland bli jättesugen på en klassisk hemmagjord kötffärs/grönsakssoppa! Och idag var det en sådan dag! Det roliga är att den smakar annorlunda varje gång, jag slänger i det som finns hemma. Den idag blev faktiskt riktigt smaskig!
I soppan hade jag:
Potatis, kikärtor,röd paprika, purjolök, vitlök, skal och saft från en lime, grönsaks-
biljong, salt,pepparr, örtkrydda. Sedan gjorde jag egna krutonger, smakar hundra gånger bättre! Och
på soppan la jag sedan en klick turkisk yoghurt -mums!
Mamma, du hade gillat den!



Igår var den tuffaste dagen på jobbet hittills. På skolan hade dom någon EU konferense grejs, vet inte exakt, men dom var iaf 95 pers som vi skulle serva med två fika under förmiddagen, stor lunch buffé och sedan fika i olika rum i huset (självklart, vi hade ändå inte så mycket och göra så i kan i lugn och ro springa runt i olika rum)
Så jag började kl.07.00. Herregud säger jag bara. Må jag vara bortskämd med mina arbetstider, men ni skulle sett mig. Zombie. Allt var färdigt och klart vid halv fyra snåret, jag släpade mig hem och la mig dirket i sängen och sov i en och halv timme. Restaurangbranschen är INTE den branschen jag ska fortsätta jobba inom kan jag ju säga. Det var non stop spring hela dagen, 10 min lunch - weey! Jag var helt svimfärdig så chefen tryckte ner mig på en stol, satte fram en tallrik och sa -ät! Haha. Men men, money money. Det är så man får tänka när det är lite motigt!

Igår var det säsongens sista Desperate Housewives :( I'm sad.

Jaja, det var dagens lilla redogörelse! Ha de fint ♥

Dagens - Fina ting!

Var inne på nelly.com för att få lite inspiration till nyårsblåsa. Hittade fyra stycken jag tyckte skulle vilja ha - mest skulle jag självklart vilja ha leopardfodralet och sedan paljettklänningen! Så fina!

 
Även lite roliga accessoarer! Jag älskar verkligen brillorna!




Julstuga!

Här har vi hållt på idag! Efter att det var väldigt svårt att komma upp ur sängen idag (vaknade med jätte huvudvärk!) Så masade vi oss iväg till Malmborgs för att handla lite grejer, bla till lussebullarna och pepparkakshuset. Lussebullarna blev väl sådär. Efter vi hade haft dom inne så länge som det stod i receptet så var dom knappt halvfärdiga, så vi får nog ge oss på en ny omgång - inte idag! Pepparkakshuset gick bättre. Mäckigt och nervöst kan man väl sammanställa det haha. Men det blev helt okej, och mina två minsta tomtar fick ett litet hus ;)

Nu har man inte så mycket energi kvar! Christian står i köket och håller på att göra spagetti och köttfärssås. Det ska bli så himla gott, kmr inte ihåg när jag åt det senast! Slänger i lite oliver, kapris och kanske lime - ja jag tycker om salt och ja jag vet att det inte är bra. Så.

Hoppas ni haft en mysig andra advent!♥

  
Tyckte det var kul när alla russin svällde upp i ugnen! Lättroad, jo.
♦Min fina julburk från Åhléns!
♦Ändå ett helt godkänt pepparkakshus för att var mitt första!

 
♦ Den underbara flaskan kom C hem med i fredags. Han köpte
den nästan enbart för att han visste att jag skulle älska det och svar
ja! Den är ju helt underbar. Jag har den som julpynt. Lite småsjuk- ja. Men ack så fin!
♦Nyinköpt frukt"skål", tjusigt med lite apelsiner i.

For the record

Heter dokumentären jag väldigt snart ska se med Britney, på TV4. Jag tycker fortfarande om henne. Och jag ska skaffa en likadan tröja som Josefin Crawford har, och ha på mig den nästa gång jag träffar morbror ;)






Josefins blogg!

F-f-f friday!

Så skönt. Ännu en vecka. Och nu en julinspirerad helg framför sig! Jag har nämligen tänkt att julbaka ännu mera. Pepparkakor ska göras, köpte ekologisk deg. För så duktig är jag inte, den här julen iaf, så att jag gör egen deg. Funderar på att göra lussebullar med och ett pepparkakshus är givet! Ni som känner mig vet ju att tålamodet inte är min bästa vän! (mamma, sluta flina) Så  för husfridens skull så kommer jag nog ta till pappas metod -superlim! haha. Ja, den historien är en klassiker!

C slutar tidigt idag så han skulle åka förbi systemet och köpa hem en god flarra vin och även lite sushi! Det ska bli så gott, har bara ätit det EN gång sedan vi flyttade hit. Köpte det på sushi baren som ligger när oss. Men den var alldeles för dyr för att inte vara speciellt god. Så ikväll provar vi en ny bar! C är även ledig HELA denna helg, vilket är så skönt!

Hoppas ni oxå kurar upp er i soffan ikväll med någon varm dryck (eller kall ;) ) och får en mysig start på helgen!


Lisabeth Dahl

Jag bara älskar Lisabeth Dahl, dansk design. Jag har inrett vår pyttelilla toa med hennes små
söta badrumsgrejer! Gå in på hemsidan!


Första advent

I helgen har pappa och Leanh varit och hälsat på! Det var jätteroligt! Pappa lagade min favorit från hans specialitéer - potatisgratäng. Låter inte så speciellt. Men hans potatisgratäng är grym! Jag ska försöka ge mig på det och göra en, kommer förmodligen inte bli lika bra, men ett försök är det värt! Vi var även en runda i stan och köpte julklappar i spöregnet. Sedan åkte vi även hem till Christians föräldrar så de fick träffas, och myyysade lite (internskämt).

Igår var det även första advent. Christian jobbade fram till fem, och efter det kom han och hans familj hit så bjöd jag på lite glögg och knäck jag bakat! Vi har även satt upp lite julpynt. Jag gillar inte när det blir för mycket, tur nog håller Chrisitan med mig om det, så mer än så här blir det nog inte!



   
 
Hoppas ni hade en mysig advent!

RSS 2.0