Höst städning!


Jo så är det, började min höst städning idag. Plockade, dammade och tvättade tom fönster! Jo men visst, men dammsuga och svabba golv få vänta till imorrn! Bokade precis biljetter till filmen 1408, tror den är ruskigt bra om man ska utgå från trailern! Så det blir en mys söndag på söndag - bio! Snart är det Bonde söker fru/man, så jag ska ta och ladda med lite Ben & Jerry's, Ica hade inte min favvo smak Caramel Chew chew så det fick bli cooki !

Jag ska också säga att jag blivit medlem i Facebook, vilket jag har motstått länge och har envist sagt att jag inte ska gå med, men ack så kul det var och titta runt på alla fjantars bilder osv hehe.

Imorrn blir det grekisk mat med Linet och våra mödrar!!


image115



Mys tisdag!


Riktigt höstväder som anfallit! Det är bara regn och rusk, vilket jag inte gillar. Jag gillar hösten, fast det kalla dagarna med mycket sol och en kaffe i ena handen, det gillas. Idag var det inte sådant väder, så jag blev fast framför datorn med min och Linets presentation, till vår kollektion. Det sa bara poff så hade 5-6 timmar gått! Men fick iaf en del gjort, vilket var skönt! Har precis avnjutit ett Desperate Housewives avsnitt med varm choklad och tända ljus, ljuvligt! Bokade även bord idag på ett grekiskt ställe som jag, mor, Linets och hennes mor ska besöka på torsdag. Det ska bli mkt trevligt! (Äntligen tog vi tag i det!) Nee, nu hoppas jag på bättre väder, nu får det vara nog!

På fredag kmr älsklingen upp och hälsar på, har inte träffat honom på tre veckor nu, så det är verkligen dags! Ska bli jättemysigt !♥


Vill skicka en extra stor kram till Farmor! Vi tänker på dig, men du är snart på benen igen ! Och en stor grattis kram till Farfar på födelsedagen!♥

image114

Förgylla med latex?


Varför inte förgylla vardagen med lite latex? Lina började med att göra ett linne, vilket jag tyckter va urläckert! SÅ , med tillåtelse har jag fått göra ett plaggiat! Här är resultatet,( tycker personligen att Svea tightsen gör en hel del till outfiten haha..)



Dagens tips.


Dagens tips blir att till er som ska se Bonde söker fru/man, som jag, som verkligen älskar det programmet(!), så kan man ha ett litet mumsigt tilltugg till. Skiva Royal äpple och strö sedan kanel på, så lätt, så gott. En favvis hos mig. Perfekt om man blir riktigt sugen på sött! Har precis slukat det, nöjd och belåten, ja jag vet jag tjuvstarade. Men nästa steg är Chai-te, mm mm mm! (Undra hur många liter Saabe och jag har slukat ? haha) Nehe nu börjar Bonde! Vilken är er favvis?Jag vet iaf vem som INTE är min!!!


image110

Bort med de stora väskorna!


image107 image109

Det kan inte bli mer tydligt att det är de små väskorna som gäller i höst. Varför inte göra som Victoria Beckham, köp en miniatyr av din favvo väska (på bild dock inte samma modell).

Mini väskor!

image105  image106   

Exakt hur söt var inte den här mini väskan från Chanel ! LOVE! Även den lilla gula från Celine är rar!



Update..

Här kmr det lite skisser på vad jag sytt det senaste dagarna. Kappan i mitten blev jag riktigt nöjd med, även den längst ner. Men den översta blev inte så bra, så jag lägger den åt sidan ett tag och ger mig på den senare.


Höst mys!



image101

Ett litet höst - arrangemang jag kom för mig att göra. Mys.



Dagens aggro.


Jag tycker vi alla går in på Linets blogg och skriver något som är bra med henne. Kom igen, hon har en aggro dag i dag, hon skulle behöva spoilas bort lite extra idag! Go for it!

← Der här är hennes min för tillfället...

← Men jag tycker allt hon ska ha den här minen när hon lägger sig ! Se så, gå in o skriv ngt fint!







Dagens djur.


Daa ta daaaa! LAXEN! Jag tror det är det på riktigt. Jag visste dirket när jag vaknade att jag skulle äta lax idag, det är en sådan dag. När jag sedan ätit färdigt sätter jag mig i soffan och njuter av Chemical brothers - the salmon dance. Obs att detta är omedvetet, jag har heller inte lyssnat på låten på minst en månad! Sedan kommer musik videon på tv. Och det var då jag insåg att det är laxens dag idag !




Tre bilder, beroende på hur vi ser på lax.

"Lyxig rock and roll"


Såg en skymt av Kate Moss julkollektion för Top Shop, jag tycker den verkar lovande. Den kanske man bör kika på.



Visst att luggen har kommit tillbaka, speciellt den tjocka och raka. Men en sak, som framför allt Moss borde veta, är att bara för att det är mode så passa alla inte i det. Och då ska man verkligen inte ha det. Jag tycker personligen att Moss inte passar i sin lugg. Tycker det gömmer hennes vackra ansikte och hon ser gammal ut. Hon är nog mer sneluggstypen. Ja jag kan fortsätta i mängder i den här frågan, men sätter punkt här.


IKEA - vecka!


Ja, som sagt har jag en lång (lång o lång) vägg att fylla ut. Har gett mig sjutton på att jag ska finna detta på IKEA. Och visst gjorde jag det! Här är två tavlor som ska inhandlas på lördag, samt den jag la ut igår. Kommer bli så fint så fint.

image92

image93



Cape's


Eftersom jag är rätt ivrig av mig (tack mamma) så har jag oftast fler bollar i luften. Det gäller även i kollektionen. Nu har jag kommit in i ett cape- stim. Här är produktskisserna på dom. Tror dom kmr bli rätt nice-iga faktiskt.







Aldrig färdig.

Här i mitt lilla kryp in till hem, misstolka inte, i love it. Men man tror att det kommer bli färdigt fort med inredning bara för att det är litet, HA! Jag har bott här i två år i mars, jag är INTE färdig. Det verkar vara en nisch som jag inte blir av med. Var egentligen färdig, men då ska väggen vara märkvärdig, hade hyllor upp som jag gillade, neh då ville inte väggen så jag var tvungen att ta ner dom. Så nu har jag en lång vägg som är tom (hatar det!!)

Sedan är det en tom fläck över min säng, avskyr det. Men idag var jag inne och kikade på om IKEA fått in ngt kul man kunde sätta upp och visst föll jag för en fin tavla. När man är uppvuxen vid havet så kan man aldrig släppa det, och när jag såg den här bilden, så blev jag kär, för det ser ut som om den skulle kunna vara tagen i min sommarstuga. Jag tror att en bild på havet och ett par seglebåtar över min säng kmr att ge mig lite harmoni i mitt hem. Det blir nästa inköp på IKEA!

image90

"Lina, soffan!!"


Det uttrycket var ett av de vi två djur använde oss mest av i ettan. Det var där vi satt när vi var tvungna att berätta ngt fort. Om vi hade sett ett lustigt plagg på någon, om vi hört ngt roligt, lr om vi bara behövde ösa skit på ngn .. ja, ni förstår vårt syfte med soffan. Men det är i soffan jag och Linet trivs mest tror jag. Vi gosar upp oss med te/kaffe och munnarna börjar rulla på. Hon gled över idag för vi skulle prata om vår kollektion, ja.. det gick.. men det var nog det vi minst pratade om. Men tro inte att vi inte kom fram till något men det gjorde vi. Det var mysigt att träffa de lilla krypet, hon var så mysigt (dagens ord?) höstklädd idag så. Men när vi sitter i en soffa känner vi oss trygga, och där öser vi ut det vi har bakom våra små pannben. (Vet att Natti skrattar nu, intern grej).

Inte kunde jag börja sy idag, som jag verkligen var sugen på. Nej då, då är pressarfoten BORTA! Hur jag lyckas med det, jag vet inte. Men allt verka försvinna. En stor soffkudde är oxå borta. Jag orkar inte reagera. Jag låter det vara och imorrn köper jag en ny fot. Jag orkar inte ens reflektera över händelsen, jag låter den bara hägra. Så ikväll blir det väl att komma på nya plagg, då jag har ett tyg- hav på min säng, och mysa framför Desperate Housewives, mumsigt.


image86    image87




Dagens sko.


Ja.. jag tycker om skor (väldigt mkt) för er som inte känner mig och kan helt enkelt inte få nog av dom, har nu knappt någon plats för dom heller men finns det hjärterum finns det stjärterum, kör stenhårt med det ordspråket!
Här är dagens skönhet, njut!

image85

Skisser


Det här har jag suttit och pillat med ngr timmar nu. Linet gör skisser på papper och jag på datorn. Här är några av plaggen jag gjort. More to come...lunchpaus!


  

Dagens sko.


Dagens sko är från Redrabbit, gillar den, gillar formen och mönstret, hela grejen.







Hembakat!

Det är det bästa med att mamma har flyttat upp hi till storstaden. Man får med jämna mellanrum hembakat bröd, hemmagjord müsli och mammas mat. Mm mm mm! Efter min rensning i lördags blev det rätt mkt som skulle slängas så idag kom hon förbi innan hon skulle jobba och hämtade upp det. Med sig hade hon mitt favvo bröd, J's hembakta hönökaka(!!!) ska blir jäättegott och sedan hade hon med sig hemmagjord lasange.

image81




Te- honung- citron den magiska formeln!Nej?

Släpp mig! Jag ORKAR INTE vara förkyld mer, det räcker verkligen nu. Jag var sjuk i en vecka innan jag for söder ut och fick den mest vidrigaste hostan för en vecka sedan. Den har varit den vidrigaste någonsin. Kan jag lixom få bli frisk, huvudvärken har även den varit ett faktum, ååh!!Jag vill ha sympati, det vill jag. Jag har alltid haft ett bra imunförsvar, for den på semester ett tag lr? Jag har verkligen druckigt honungste och citron (som alltid hjälper) som en gnu i en vecka, men icke. Jag har drabbats av ett dunder-virus, jag tycker det är dags för den att avlägsna min kropp!


image78 image79 image80





Visst blev det inköp!

Ja visst köpte jag lite när jag var på Bike, men det går INTE att undvika! Jag hittade dock inte bilder på alla grejer, men det jag köpte var en hood av Dunderdoon fast den var knälång! Så underbart skön. Älskar deras hoods, perffa är dom. Jag köpte mössa matchande halsduk från WESC, en sjal från Smirk, ni som inte vet så är det SVEAs dottermärke, mkt fina grejer har dom. Jag köpte även två par trosor från SVEA med små roliga texter på stjärten. Ett litet sovsätt från De Palma - trosa och linne med det klassiska körsbäret. Sedan har jag letat efter plånbok i ett år, jag fann den, från DCSHOE såå nice är den! Vit med svarta tv apparater, m m m ! Jag kunde heller inte låta bli att köpa mig ett par jeans, kollat på dom länge, men fick nu tummen ur! De är från Volcom. Det var väl det... tror jag ?


image77

(Färgen är egentligen grå med svarta ränder.)

Garderobsränsning!

Hemma med halmen! Då var man i 08 igen. Mamma och jag körde upp igår, var ett tag sedan man körde upp till 08, men med sällskap går det bra. Jag har nu varit och jobbat på Bike i två veckor, har gått jättefort och varit skoj!

Igår när jag kom hem så var jag ganska trött, ingen dirket energikick att åka bil i 5 tim. Jag började med att packa upp min tre väskor. Bara det tar ju tid, och när jag nästan var färdiguppackad, insåg jag att jag verkligen inte får plats med mina kläder och fick årets ryck och slängde ut allt ur min garderob. Ni som vet hur den såg ut före inser hur bra det här är. Nu står det bara en flyttkartong, innan var det fyra. Sedan har jag två proppfulla svarta säckar som ska slängas, en kartong med grejer som jag tänkte skänka, och en påse kläder. Ni förstår inte hur nöjd jag var med mig sjl igår, älsklingen fick ju höra det en lr två ggr, men även han var imponerad!

Det känns som det kommer vara en riktigt mys-söndag idag. Murrigt väder, tända ljus och ngn bra rulle? Låter inte helt fel! Nu ska jag ner till min lilla ica och köpa frulle, nybakta frallor är ett faktum!

image76

Hösten är verkligen här..

Skrivit 071001

Jaha då var klockan halv åtta på morgonen, mån 1 okt. Jag börjar jobba på Bike idag, vid ett!! Och jag har redan ätit frukost. Jag känner mig gammal, men efter jag fått åtta tim sömn så vaknar jag självmant. Få väl se om man kan utnyttja tiden lite till att sy något kanske.

Kom hem från Malmö igår, har varit och våldgästat älsklingen o hans familj i över en vecka nu, har varit väldigt mysigt! Spenderade några dagar i Skånes Fagergult, där han sommarstuga ligger, det var skönt att komma ut på landet lite och elda i brasan, det gillar vi! Sedan var vi i Köpenhamn över dagen med, tänkte shoppa järnet (dock inte på Järnet) men jag spenderade pengar på en hamburgare! Jag hittade verkligen ingenting, men det är alltid så när man har pengar och kan shoppa. Vi gick dock minst en mil för att en viss person skulle få sin jacka, efter att ha lekt lite orientering och kroppen var fysiskt död och det blåste storm så kom vi fram till den tio kvm stora butiken! Senare på kvällen firade vi älsklingens pappa som fyllde år, var ute och käkade, mycket gott. Lite party party hann vi med också med hans vänner.

Det där med tågstationer är ju en märklig plats. Kan det möjligtvis finnas någon annan plats som är så glad och ledsam samtidigt? Folk som kommer med tågen och möts upp av någon kär vän, blir jätteglada. Någon som är där med en kär vän och ska lämna, är jätteledsna. Usch, nej jag vet inte ännu vad jag ska tycka om tågstationer, har ju sina för- och nackdelar som allt annat, men jag återkommer med en åsikt. Var i alla fall inte kul någonstans att åka igår, men, får ju räkna med sådant trams när vi bor som vi gör, men vi kirrar det! <3

Nehe nu ska jag faktiskt ta och sy något tror jag, vad? Inte en blekaste aning men vi får väl se vad de små, få hjärncellerna kan komma på, är ganska tom på idéer men kanske kan sätta igång verksamheten där uppe.
Hej på en bit.


image74

RSS 2.0