Nu far jag!

Vilken galet nice dag vi fick idag! Det resulterade mkt gott. En härlig promenad bort till Park Konditori i Alléparken, och på vägen hem så gick jag in i min secondhand butik precis vid mig. Jag skulle givitvis inte gjort det. Eller självklart skulle jag det, men visst kommer jag ut med en påse. Och i påsen ligger det inte mindre än en äkta Mulberry väska. Ni förstår inte lyckan när jag fann den. Väskan är brun, snyggt vintage sliten, insidan är som ny, dock var remmen lite taskig men jag ska nog gå in till en liten skomakare o fråga om det finns hopp!! Har precis avnjutit en smarrig middag. Ikväll blir det faktiskt Melodifestivalen, har inte riktigt koll på hur många ggr det varit än så länge. Får väl se om det blir någpt skoj, ska samtidigt packa lite. I morgon åker jag med mormor ner till Växjö, har ju nämligen lov nu och ska jobba på Bike. Har längtat lite den här veckan, har ju inte varit där sedan höstlovet! Passa på o träffa lite godingar oxå!

Ha det fint så kmr det uppdatering om cirkus en vecka!


Måste ju får visa min nya kärlek. Har letat efter en sådan här modell på väska ett tag nu,
har en sådan här svart lite mindre. Och så hittar jag den och det är ju inte mer än
ett plus att det var en Mulberry.


Ja ni...

.. aldrig har jag varit så omotiverad till allt som jag är nu. Jag vill inte åka till skolan, och jag har tappat lusten till att träna men jag släpar mig dit ändå, jag får ingen inspiration till bloggen som jag annars tycker är kul o skriva i.. Och jag vet vad jag ska skylla på , enbart skolan. Att ha i snitt två lektioner per dag, på eftermiddagar, det skriker bara skolk över schemat och det känns som man slänger bort värdefull tid. Tänk om dom hade kunnat trycka ihop lektionerna till två dagar och sedan att man kunde börjat jobba deltid eller extra på något nice jobb. Och hitta inspiration och få nya krafter därifrån... just nu, bajs på allt. Så.. där fick ni en ''uppiggande'' uppdatering!

Valentine <3

image335

Skickar detta hjärta till min familj och närmsta vänner på Alla Hjärtans Dag!
Hoppas alla får en mysig dag med extra kärlek! Min började perfekt, genom att bli serverad en härlig frukost med bla. nybakta scones! Mums!

Jo...

...det är mycket i skolan nu känner jag. Jag kommer kanske ta en paus från det här området ett tag. (Kmr förmodligen skriva mkt snart bara för det.) Jag är i ett mkt förvirrat tillstånd just nu.

GRATTIS!<3

Idag fyller min älskling år! Grattis, grattis! Tyvärr är jag inte hos honom på hans födelsedag, men tidigt i morgonbitti så åker jag ner till honom och då ska jag faktiskt baka en exakt likadan tårta som på bilden nedan! För tårta SKA man få när man fyller år! Så imorrn flyr jag storstaden för några dagar i skåne. Det lockar då de har sol och fint väder och vi har äckligt grått och slask! Ska även träffa en kär gammal vän på stationen för en fika imorrn, Anna!!
Ska bli så himla kul! Nu ska jag fortsätta med min packning!
(Mamma, jag fick ner allt i den minsta väskan!! DET ÄR SANT! Jag har äntligen lyckats. Jag borde få någon slags utmärkelse. Alla skrattar, men både du och jag vet att det här är stort!)

Idag är det tisdag, alltså Gx2 ( Gossip Girl & Gynning) Inte att missa!
Ha det gott och vräk inte i er
 för mkt semlor, man mår dåligt till slut!

image334

Guldkorn från +46

I +46 building på Kronobergsgatan 37 pågick en spännande modemässa mellan den 29-31/1.
Jag valde ut mina favoriter. Bilderna kmr från ELLE


Noir & blac


Alice&Sens, Bea Szenfeld, Therese Zetterberg, Ulrika Sandström, Van Deurs



Dagens "Vill ha!" .

Igår kom det snö! Usch och fy och bläää.. jag som hade fått fram lite vårkänslor. Men jag ska dra mig söder ut nästa vecka, där är det iaf sol och fint väder! Jag hittade en kappa respektive matchande skor, från mitt favorit märke D&G. De här två skulle passa så fint till våren!
Vill
verkligen ha!

image324image325


ELLE galan

Igår var det ELLE galan. Självklart var jag tvungen att spana in de olika outiftterna på
 röda mattan, här kommer några favoriter!






Favorit - Nr.3. Elin Kling urtjusiga blåsa från Betsey Johnson!!



Vad är det för mode?

Jag hade faktiskt lovat min kära mor att gå ut och gå idag. Inget jag gillar, men det kan vara skönt och nyttigt! Jag klä mig som en skogsmulle och är redo för mossa o kvistar. Stiger ut ur dörren och himmeln öppnar sig och det börjar regna! Så vi traskar bort till affären och köper smaskig mat istället. Som dränkta katter glider vi in i affären. Usch vilket tråkigt väder det är, nästa lite höst känsla, usch! Så nu har vi precis fikat lite kladdkaka, starkt kaffe, tända ljus och haft Norah Jones i bakgrunden. Mysigt mysigt! Nu ska jag hjälpa mamma och baka bröd som jag sedan kan ta hem och smaska på!

image314
Norah Jones

RSS 2.0