Dagens höjdpunkt! (om inte veckans?)


Kalla mig typiskt "tjejig" men Desperate Housewives är verkligen såå himla bra! När tisdagarna kommer, går jag hela dagen och väntar på att klockan ska bli 21.00. Jag har kommit på att jag är alltid lite extra glad på tisdagar eftersom jag får se det senare på kvällen. Jag tycker bara det är så tråkigt att det enbart går en gång i veckan, tänk om det hade gått varje dag! Nu börjar det snart! Ska svepa en stor kopp chai te till det!

image191

Dagens accessoarer.




Chanel, Chanel, Chanel, Chanel, Chloé, Marc Jacobs & Ralph Lauren


Back on track (school!!)

Jaha nu har skolan börjat igen! Jag vet inte vad jag känner, är överlag trött på skolan, men det har man ju varit i några år nu! Men det är samtidigt kul att träffa alla små varelser igen, se de nya osv. Schemat är för övrigt väääldigt nice. Genomsnitt 2 lektioner per dag, som börjar runt lunch. Så nöjda är vi, men samtidigt förvirrade, vi har nämligen fått två scheman, varför då tänker ni? Det gjorde vi med, men då fick vi reda på att det är ett schema till jämna veckor och ett till ojämna. Frågar mig inte varför denna omständighet. Men jag gillar våra scheman. Spec när vi är ledig på fredagar.

Jag glömde faktiskt bort ett slag att jag hade blogg, varit så mkt förvirring med skolan. Har väl börjat lugna ner mig nu. Ja.. det går ju inte undvika julen iaf. Om exakt en månad är det ju faktiskt annandag jul ? Varit på NK? Det är julrustat från golv till tak, jultomtar som skrämmer barn (bra gjort) och mysig skyltning har de oxå. Jag får lite avsmak på jul när alla börja stimma innan det ens är december. Fine och börja julhandla m.m. när det väl är december, men varför denna hysteri i november? Men visst har man börjat och fundera på små klappar det har jag. Jag har kommit på till alla utom en, vet inte hur detta ska lösas. Men det gör det väl alltid. Till helgen är det första advent! Det är rätt mysigt, då blir det glögg och pepparkakor! ( Eller så kan man ju fuska en helg tidigare mamma!!)

Vad händer den här veckan då? Inget spec, ska försöka få i ordning med alla kurser i skolan, Aloe ska lära mig och öppna mitt skåp. Jag får omöjligt upp det, och med mitt tålamod kan ni ju tänka er hur det slutar, precis. Jag sparkar på skåpet under och ler sedan en stund. Vi har nämligen inte skåp med nyckel utan med ett sifferlås, kan man säga det ? Kassaskåps lås lixom. Och det går inte bra för mig. Skulle aldrig passa in med Charles Ingvar Jönnson, suck.

I helgen var även Josefina här uppe och hälsade på, mkt roligt hade vi! Mysigt att hon kom upp, då det var ett tag sen! Det får du göra snart igen honey!

Det var väl en liten uppdatering härifrån än så länge. Vill ge en extra kram till farmor som nu kommit hem och mår så pass bra efter omständigheterna!

Här hittade jag bilder på årets julskyltning från NK. Vill ni se närmre på skyltningen så kan ni gå in på www.nk.se


Rött svart vitt

Var inne och kikade lite på Style.com (än en gång!) Hittde ngr få favvisar.


image182

Ready To Wear Spring 2008

Har varit inne på Style.com nu en stund och kollat runt lite på olika designers. Här kmr ngr favorit designers och deras lines för den kommande våren.


Alexander McQueen - gillar det stora grejerna - fel färg dock.


Vera Wang - gillar färger, tygerna och siluetterna.


Vivienne Westwood - gillar alltid hennes kollektioner.


Dolce & Gabbana - gillar deras galenskap(elser).


Dsquared, läckert.




Solen!


Idag har det ju varit helt underbart väder!! Jag var tvungen att masa mig ner till vattnet där jag bor och satt och spanade på den glittrande Mälare. Oj oj va fint det lät. Jag hade ju bara min mobil med mig så bilderna hade kunnat vara i bättre kvalité men men. Det är sådana här dagar som gör att man vill ha kvar hösten en stund till. Jag är inte sugen på vinter i år. Nej Vi kan gärna hoppa över det.


Clementin frossa!!


Clementinerna är så underbart goda nu! Jag trodde inte att de skulla vara det nu, men de är verkligen helt perfekta! Det har blivit både en och två idag ;) Nehe nu ska jag se Parlamentet, Betnér är med ikväll - we love!

image143

Dagens "Vill ha!" .




WeSC - Snygg och rolig tee, me like.
Svea - Jätte mysig mössa, har provat den, lovley!
Mastiff - Provade dom när jag jobbade på Bike senast, så sjukt snygga på! (Finns även matchande mössa och halsduk).
YSL(YourSwedenLuxury)- snygg och mkt skön halsduk.
WeSC - Mkt fina trosor!
WeSC - Mysbyxor som matchar min mössa!
Volcom - Söt pyjamas jag vill ha!




Jackor for men.


Var inne en sväng på zoovillage.se och kollade runt lite, valde ut ngr favvo jackor till killar i vinter!




♦Dunderdon
- Grårutig, kort variant. Snygg stil.
Stray Boys - Svart lång, åarkas liknande, passar ypperligt på långa varelser.
♦D&G - E perfekt och klassisk ullrock. En investering, då den är tidlös.
♦T. Hilfiger -Snygg och stilren.
♦WeSC - Både snygg och praktiskt.

Dagens "Vill ha!" .

Jag är materialist, det är jag. Jag har blivit bättre på att värdesätta annat. Det där lät som om jag vore katastrof- fall men det är jag inte. Men efter suttit framför datorn hela dagen, så var det härligt att låta ögonen vila på sådana här vackra ting, från skor till termos!




Till nyår ?



Den här termosen vill jag verkligen ha när man går ut en fin vinterdag och verkligen går halvt vilse i en skog, sätter sig och grilla korv och ha varm choklad med sig i den här söta termosen!

Allt från ASOS.




Sluuut!


Då har man avslutat ett åtta timmars pass framför datron. Har gjort om vår lookbook till kollektionen, för tredje ggn, på 55 sidor. Nu sparade jag den på iPoden så jag slipper krabba mer. Usch, helt slutkörd! Söndag? Nej lördag?! Nu ska jag se en film på TV4+ med my favourtie - Samuel L. Jacksson och käka päronskivor med brieost. MUMS!

Ha en trevlig lördagskväll!

image120image121

Filmkväll!

Igår var det filmkväll hemma hos mig! Filmen som var i fokus var självklart SAW VI. Så nu har vi sett (hört) den ! De små liven bjöds på fruktspett, snittar á la salami och brie och självkart skumpa! Det blev en mkt mysig kväll!!









Katrin Schulman

Jag tror att antingen älskar man Katrin eller så hatar man henne. Det gäller nog även hennes man Alex. Jag är en av dom som älskar de båda! Så klockrena människor, älskar deras attityd, den får mig att småskratta när jag läser (läste Alex blogg) bloggen. Satt och läste igenom hennes svar på alla hennes läsares frågor precis. Stackars människa säger jag, jag hade inte orkat svara, hade nog svarat på det som var roligast. Men visst hon lovade. Såg henne även när hon var med i TV4 program Efter Tio, det var kul och se henne och höra henne prata, eftersom jag bara har läst hennes blogg slaviskt. Jag tycker hon verkar vara en stört skön person!

Jag utser här Katrin och Alex Schulman till Sveriges skönaste par! Keep up the good work!


image117

Genväg till Katrins blogg här!

CAVALLI

Eftersom jag inte ha uppdaterat på ett tag nu så får jag göra små sena uppdateringar. Det var väl ingen som missade att H&M även i år hade en gäst designer, i år blev det - Roberto Cavalli. Jag tycker att den faktiskt är bäst hittils, kanske inte så konstigt när han verkligen bara använder mina favoriter - svart, guld och leopard! haha! Var inne på H&Ms hemsida och kollade lite mer noggrant på kläderna och här är mina favoriter:


image116

♦ Leopard BH + trosa, mkt söta. Skulle vilja ha!
♦ Inget speciellt egentligen, men skön att storsa runt i hemma
♦ Lovley! Men När man kan sy en själv? (Som Linet sa)
♦ Tänk att ha den här på sig på sommarkvällen!

Back on track!


Ja här var man visst efterlängtad! Härligt. Jag har inte haft mina "kvälls dater" med datorn nu i över en vecka då jag date'at älsklingen som har varit här. Datorn känns inte sååå intressant då! Det har faktiskt varit skönt att inte varit vid datorn måste jag säga. Men imors åkte han hem så nu kmr jag vara här lite oftare.

Det har varit jätte mysigt när Christian har varit här, mkt god mat har frossats, alldeles för mkt cola (vad är det med oss?) Blev även ett bio besök, 1408, mkt bra film tycker jag, jag blev t.o.m. rädd!! Den är sevärd! Utgång med flickorna, besök hos mor o Jonne hann vi även med. Man får passa på att agera blodigel när vi ses, för nu tar det förmodligen en stund innan det blir igen ♥

Var förbi Lina idag oxå, färgade håret, det var dags. Vart tog lystern vägen? (ingen som vet, ingen som vet) och färgen blev exakt som jag önskat, tur det. Vi fotade även lite fler bilder med Terrorn, halvt ihjälfrusen, good work hun'!

På fredag blir det lite mysig, haha lr myig och mysig, läskig är nog ordet, bjudning hemma hos mig. Istället för att trängas i kö efter bio biljett till SAW VI så laddade Albin ner den, så har vi vår egna premiär hemma hos mig, och självklart bjuds det på ett glas skumpa, det är ju premiär! (finns alltid orsker för skumpa ;) )

KAAALLLT är det oxå, fy fy fyyy! Så nu har jag tänt runt 20 ljus i mitt lilla kryp in och ska sluka en varm kopp chocklad! Det är min höst- nisch!

Hej nu på en bit!


( Saabe, jag är tillbaka ;) )

RSS 2.0