Tulipa gesneriana

Pryder mitt köksbord. Man måste addera lite färg inomhus den här årstiden. Det kan ju få vara lite vårigt inne nu när det vägra bli det ute! Idag kommer min käka mamma ner till oss efter hon slutat jobba. I morgon planerar vi åka över sundet och köra en heldag där. Hoppas på mer sol än vad det är idag!
Ikväll blir det tapas av alla dess slag, då både jag och mamma älskar tapas!
Trevlig helg!

Skepp o´hoj!


Betala för tom glasflaska?

Absolut i ett syfte som detta! Jag håller verkligen med. Vi har bland det bästa, om inte det bästa, vatten i världen. Och vi går och köper importerat vatten?? Hello, wakie wakie! Jag som personligen älskar bubbelvatten, önskade mig en underbar liten bubbelmaskin. Den används flitigt och man kan dricka det med gott samvete!
Att ta dyrt betalt för tomma glasflaskor kan verka som en dum idé. Men troligtvis är det ett rätt smart sätt av NK att påminna sina kunder om att drickbart vatten är en bristvara i stora delar av världen, och genom dem skicka såväl pengar som uppmärksamhet till det livsviktiga projektet Solvatten.
Det är konstnären och mikrobiologen Petra Wadström som uppfunnit en dunk som renar vatten, upp till 33 liter om dagen, enbart med hjälp av solenergi. Förutom att skydda människor från sjukdomar och förbättra deras ekonomi så bidrar Solvatten också till att bevara träden i eroderade områden, eftersom behovet av ved minskar när allt vatten inte längre måste kokas.
Flaskorna finns i en begränsad upplaga om 1 000 exemplar och säljs för 250 kr/st på uppstickaravdelningen rum:117 hos NK Glas, Porslin & Kök. Intäkterna från samarbetet går oavkortat till Solvattens verksamhet i Kenya.

Jaha!

Jag har trott att mina sms-blogg inlägg hade rullat in här lite fint, men nej! Vi har iaf varit i C's stuga sedan torsdag och haft jättemysigt! Eldat i brasan, fårskinnstofflor, och varma drycker! Och även firat hans mor som fyller egentligen i morgon. Nu är vi hemma igen och kom hem till ett soligt Malmö!

Vår

Våren börjar närma sig här i Malmö. Det är fortfarande kallt men snön är borta och solen lyser oftare!
Jag hoppas det håller i sig till nästa helg när mamma kommer och vi ska ta en Danmarks tripp!

möbeljakt

Har varit ute efter en fåtölj till vårt vardagsrum länge. Brukar inte ha så svårt att hitta saker. Men detta verkar omöjligt! Sen klickade jag mig in på den här sidan och jag älskar dom har, hade inte tackat nej till en sådan!
Älskar när folk tänker till lite när det gäller att förnya möbler osv.

smyckesbomb

..hitta fler på cocoo.se

Vårprojekt

Visst längtar vi till våren? Jag gör det av många anledning, men en av dom är för då ska jag ta mig an vår
kära balkong. I förra lägenheten hade vi ingen och nu är vi lyckligt lottade med en stor fin med morgonsol! Det kommer bli många frukostar och luncher där i sommar vill jag lova!
Grunderna är bestämda, nu är jag inne på att fynda lite roliga och annorlunda grejer som piffar till det. Har ni några förslag på bra sidor som jag kan hitta inspiration från? Har varit inne på styleroom, fann några bilder, men behöver mer! Jag kommer har mörkbetsat golv, bambu runt räcket, vill hitta gamla sockerlådor och ha blommor i. Kanske lite zinkföremål. Ja ni hajjar. Kom gärna med förslag till hemsidor!
Jag skulle nog kalla stilen jag vill åt, småländskt torp med indiska influenser.
Stylroom.se                          Indiska.se

These streets will make you feel brand new

Big lights will inspire you. Hear it for New York, New York, New York!
Ni som (helt oförklarligt) har missat att jag ska till det stora äpplet, ja nu vet ni! Åker den 17 april till min älskade
Saabe baabe!;) En av många drömmar som går i uppfyllelse! Jag ska vara där i två veckor. Låter kanske lite 
skumt, med det känns som en del av mig ska åka hem i två veckor. Jag tror jag bodde där i mitt förra liv, 
vilket jag inte är ensam om att tro. Hade det inte för att man hade hittat en förtjusande karl här hemma så vet jag
inte om jag hade kommit tillbaka. Men nu har man ju någon man kommer sakna här hemma lite extra. Men vem
vet vad jag få för mig och göra efter att jag har pluggat färdigt? Bara mitt inre ;) Håll ögonen öppna i mitten
av april så kommer ni att få live update from NEW YORK!

Ett år har snart gått..

Det var väl kanske en lite för lång paus, det kan jag väl hålla med om. Men oj vad mycket som har hänt och vad mycket jag har gjort under detta året. Jag har bland annat renoverat en trea med min käraste och flyttat in där, och skapat oss ett nytt hem, jag har jobbat och pluggat som en tok.
Jag bestämde mig att jag skulle lägga all min kraft på pluggandet ett tag så att jag blir färdig till sommaren, det är mitt mål iaf. Ni kan väl hålla en krokig tumme för mig! ;)
Jag gick in och kollade på statistiken på bloggen, för skojs skull. Jag blev helt chockad. Ni har trotts min ekande frånvaro varit här inne och kikat! Jag blir lite rörd vill jag säga. Men nu känns det som att jag har någon liten stund över som jag kan skriva här ibland.
Det blir nog kanske en ny blogg, mitt gamla prat givetvis, men lite mer inriktad på inredning än mode. Som Carrie säger i Sex and the city " I've been cheating on fashion with interior for a while.." Men även utseendet kommer nog ändras, men det märker ni när det sker!
Men jag verkar stanna på inredningsbanan, ett tag iaf, man vet ju aldrig med mig ;)

RSS 2.0