Gone!

Hej hopp!
Nu är det så här att imorgon ska jag lämna in datorn, jag har lånat av skolan i tre år. Så mitt bloggande kommer inte bli speciellt uppdaterat så ofta. Jag kommer givetvis skriva så fort jag får fatt i en dator!

Det som kommer ske inom kort är STUDENTEN OM TVÅ DAGAR! TJOHO! herredug, jag kan inte fatta det! Sedan blir det lite lugnt i juni, jobba på Bike i några veckor och sedan blir det flytt till Malmö - och där är min sommar över! haha Men jag ser fram emot allt!

Ha det så gott och ha en bra sommar!




Dagens Humor - Ostsporten!

C hittade en hysteriskt rolig gre på aftonbladet precis. Den går ut på att ett hundratal tävlande jagar en skenande 3-kilosost i  en backe med upp till 90 graders lutning. Förste man att nå fram till osten vinner. Övriga kan skatta sig lyckliga om de klarar vansinnessprånget utan stukade fotleder, benbrott och hjärnskakningar.

Jag tycker det låter extremt rolig, men det kanske är för att jag älskar ost och har skadeglädjehumor!



Läs hela artikeln här!


Minigolf!

I fredags var jag och C och spelade minigolf, ett spontant infall. Kul var det allt! Sedan avslutade vi
det hela med glass och annan fika på Kristinebergsklippan och kikade på båtar och matade änder med bullar!

Hur blev resultatet, inte så värst bra, många sjuor (pga brist på tålamod) Men jag fick tre ettor oxå! C försökte tappert att sätta en etta, och sedan på en väldigt komplicerad bana får han in en fullträff på första slaget, men bollen ville inte hela vägen. Frustrationen hägrade över oss!





Morsdag!

Igår när jag träffade mamma, den bästa, så hade jag med mig en stor syrenbukett med blåklint i, som hon fick av mig. Egentligen skulle hon fått dom idag, men jag gav dom en dag i förväg.

En stor puss och kram till dig mamma idag - du är bäst! ♥



Dagens - väskor!

Har letat efter en lite större vardagsväska. En snygg,enkel och funktionell. Svårt att hitta sådana typer av väskor, osm inte alla andra går runt med. Här hittade jag två från Marc Jacobs som jag verkligen skulle vilja ha. Some day, some day!


www.net-a-porter.com

Min Cykel!

Jag har länge velat ha en Paul Frank cykel, då jag såg den på Gulan för några år sedan. Och sedan i somras har jag velat ha en cykel som vi skyltar med på Bike. Men nu har jag hittat The One!  Den kan inte bli mer Qarro!! Jag måste ha den. Brun + leopard = Qarro!!


www.inreda.com

Sälen

Imorgonbitti åker jag till sälen! Och nej, inte för att åka skidor. Min mormor fyller nämligen 70 år som sagt. Så om några timmar åker jag och älskling ut till mamma och Jonne för en grillkväll, sedan väntar en bilresa imorrnbitti!
Det ska bli skönt med miljöombyte och få andas frisk luft!

Det går framåt med flytten! Hoppas det flyter på bra nu! Sökt alla möjliga jobb: klädbutiker, inredningsbutiker, en butik i Köpenhamn och sedan har jag tom ansökt om att få öppna en egen affär inom en inredningsbutiks kedja. Lite galet, men man måste ju chansa och ta vara på tiden! Så vi får väl se hur allt slutar, bra hoppas jag haha!

Ha nu en trevligt helg så återkommer jag på måndag! Kram till er!



SATC the movie!

Igår var det premiär om den mycket omtalade Sex And The City filmen i London! Glamour var ett faktum på röda mattan och det kryllade av alla slags celebriteter utanför biografen innan premiären!
Idag är det bara 39 dagar kvar tills den har premiär i Sverige, och jag kommer INTE missa den!

Här kan ni se trailen!


SATC gänget på röda mattan innan premiären i varsin snygg blåsa!



Namnsdag!

Idag har lilla jag namnsdag! Linnéa är det idag!

För några timmar sedan hade jag min sista religionlektion, ever! Känns lite konstigt att säga det, men jag kommer aldrig mer ha en religionlektion. Vi avsultade det med ett prov. Det kändes fint. Så nu är det bara på med nästa grej. Den här veckan ska rapporten till projektarbetet vara inlämnat och nästa tisdag är det svenska prov. Det är det sista. Sen är det finito-bandito! Done! Över! GALET! Det är så få dagar kvar. Ni märker nog mitt förvirrade och lite förundrande tillstånd.

Helgen kommer att spenderas i Sälen. Mormor fyller 70 år och hon ska firas av där uppe bland fjällen! Det ska bli skönt att få lite miljöombyte och rensa huvudet inför studenten, om det nu går?

Dags att börja plugga igen! Ikväll är det Desperate Housewives!

image395

Studentpresent

Jag har sagt till de flesta att pengar är det som uppskattas mest, presentkort på kanske DUKA eller liknande. Men nu har jag ett konkret förslag. Den nya parfymen från Burberry -The Beat. Jag brukar tycka att Burberrys parfymer doftar för mkt tant för min smak. Men den här är helt otroligt ljuvlig!

image393

Engla

En extra tanke går idag till Englas familj.
Man kan följa begravningen på SVT1 11.00-12-.15

image390image392




Flower Power!

Jag har ju aldrig varit den där klännings-tjejen. Förutom när jag var liten och mamma klädde mig i blommiga klänningar av dess olika slag! :) Men ingen har väl undgått att i sommar är det blommigt som gäller. Jag trodde inte jag skulle falla för den trenden, men efter att affärerna har kommit med väldigt fina och söta klänningar, har även jag fastnat för några av dom. Här är tre söta klänningar som jag förmodligen kommer att skaffa mig inför sommarens aktiviteter som midsommar, picknicks och grillkvällar!

image389

Brevlådan lutade!

Idag gick jag upp till min hyresvärd, som för övrig förmodligen är den bästa, och berättade om flytten till Malmö. Lika bra och förvarna så dom också kan planera lite. Lite ledsen verkade hon bli och massa komplimanger fick jag. För att visa min uppskattning ska jag komponera ihop en liten korg med goda ätbara ting och en fin liten blomma!

Efter det var min plan att gå ner till mitt lilla fik, då kafesuget var enormt, och kämpa mig igenom det 40 sidor svenska häftet vi fått, inför ett prov om ca 11 dagar. Roligt ämne, men fel läge. I alla fall, jag ser brevlådan lutar!! Då vet vi alla vad det innebär - ELLE tidningen har kommit, så glad jag blir varje gång. Svenska häftet hamnade längst ner i högen och jag tog mitt kaffe och satt i harmoni medan jag läste igenom tidningen. I slutet av tidningen började tålamodet ta slut då det till slut var massor med barn på max ålder 4 vid alla bord och harmonin var över.
Jag gick hem nöjd och belåten.




Gammalt och nytt!

När det gäller inredning tycker jag att den snyggaste blandningen är gammalt och nytt. Har man ett hypermodernt hem, som kanske inte är så värst personligt. Då är detaljerna viktiga, antingen om dom är antika eller iaf ser ut att ha några år på nacken. Det är ju samma sak med kläder - accessoarer gör hela outfitten!

Jag var inne på Lagerhaus hemsida och hittade de här underbar sakerna, som jag garanterat kommer att köpa till mitt nya boende senare i sommar. jag föll pladdask för muggarna, helt underbara! Det är i ett sådant här tillfälle man inte kan välja en sak mamma, i take it aaall ! ;) Tänkt i ett mordernt, stilrent kök, ha en hylla med dessa grejer på, genast blir köket lite mer personligt och mer välkomnande.

image387

Vårnytt!

image386

Var inne på zoovillage och hittade lite vårnytt!

Ultimata pluggstället

Är helt kart på ett lugnt och mysigt fik. Det är var jag har varit i en och en halv timme nu. Här i Ålsten finns det ett mysigt litet fick som heter Gateau. Har suttit på deras uteservering och drukigt kaffe och ett passande te som heter Nirvana ( då jag satt och sammanfattade större delen av Buddhismen) Jag blir lätt störd av olika saker som tv, dator osv när jag ska plugga, så att sätta sig på ett lugnt fik är att rekomendera! Så skönt att sitta ute också!

image385



Goddag

Har egentligen inte så mycket och säga. Skolan är ju sjuk, men det har ni förstått. Trodde vi kunde få det aningen lugnt nu sista veckorna, men icke! In i det sista ska vi plugga som små myror i en myrstack! Det är sjukt. Igår fick vi ett 40 sidigt häfte om språkhistoria, sånt är kul,men inte stressplugga o ha prov på. Men det är bara le och se glad ut, för det är ju faktiskt den här månaden studenen äger rum!!!!

Det underbara vädret håller i sig, det trodde jag inte det skulle gära så här länge! Så i helgen blev det grillning och jätte promenad i city med smarrig glass, det gillar vi! Nehe jag har inte tid och sitta här, plugga plugga!





Legenden är nu drickbar!

Under två år har Tony Conigliaro skapat och utvecklat drinken "No 5 champagne cocktail" till perfektion. Drinken bygger på Chanels kända parfym. I helgen gästspelar han på Pontus.

Om ?No 5 champagne cocktail? säger han:
? När jag kom på att jag ville göra den jobbade jag tillsammans med parfymörer, jag läste också en massa om alkemi. Det är självklart inte samma sak som att dricka parfymen att dricka drinken, men den bygger på samma doftnoter, som ylang ylang, jasmine och ros.

image382

Det här fann jag intressant och spännande. Vill ni läsa mer klicka här!



Va?

Vad gör jag uppe nu? Bara för att man var lite stöddig och är ledig en dag som denna och vissa andra jobbar, som C gick för en stund sedan, malligt väste jag ur mig att jag skulle somna om, det fick ju jag äta upp rätt fort. För här ligger jag trött men kan inte sova. ( det lät som någon sång?).

Jaha, vad hände på Valborg då? Vi gick faktiskt inte och kollade på någon brasa, var ju inget höjdar väder direkt så vi stannade inne, lagade mat och kollade på film - mys! Haha igår gjorde vi inte många knop för världsfreden, men senare mötte vi upp Linet och Terron för att fira Terron som fyllde 20 år igår, hurra hurra för dig!

image381


Nu är det MINDRE än en månad kvar till studenten, det pirrar lite i min mage när jag skriver det. Så skööönt! Jag kommer vara så lycklig den dagen ska ni veta! Ne nu har hungern intagit min kropp så jag får väl släpa mig ur sängen och kanske gör något vettit av denna dag. Söka lite jobb kanske?

RSS 2.0