Calahonda,Malaga!

Det är exakt där mamma och kommer att befinna oss från och med tisdag och en vecka framåt! Ni kommer få en sådan laddning med bilder och text när jag kommer hem. Har lovat det;) Jag visar en liten smakbit på hur vi kommer att ha det.

  
Vårt lägenhet ligger där i det stora huset.
En sådan terrass väntar oss.
Och även den här fina utsikten!


Det ligger tydligen vid en av Spaniens bästa golfbanor och idag berättade grannen,
som är där nere nu, till ägaren som vi hyr av, att det var 30 grader i skuggan hela dagen!
Fortsätt så!


Ha det bra, det kommer jag att ha!

Färgglatt!

Idag har det varit en skön lördag! Mötte upp Johanna i stan, vi skulle kolla skor till hennes studentoutfit och lite annat smått o gott. Efter en latte o besök på triangeln där C jobbade idag, gick vi till Lilla Torg (och nej jag har inte skrivit fel, det heter Lilla Torg och inte torget, något jag stör mig fruktansvärt mycket på) och fick platser på Mello Yellow. Där dök Johannas pojkvän upp och vi åt varsin smårätt. Uteservering är inte dumt alltså.

Sedan gick vi och shoppade upp en sommargarderob till Marcus, och det blev upptill tio nya plagg och skor. Så nu klarar han sig ett tag ;) Vi köpte även en ny tråd till hennes studentklänning, så när jag kommit hem så satte jag mig och sydde bland det sista på den. Lite småfix imorgon så kan nog klänningen bli klar innan Spanien!

Började även packa lite smått igår, självklart blev det alldeles för mycket, lär ha två rensningar innan jag kan stänga väskan haha. Men men, vissa saker förändras aldrig;)





Hur underbart fint är det inte ute? Alla träd har slagit ut här i Malmö, det är verkligen snart sommar. Första dagen jag var utena jacka utan att frysa. Jag älskar Sverige den här tiden på året måste jag erkänna. Men tyvärr försvinner de ju lika fort.

Over and oout!

My Paradise


Så här såg det ut när vi kom ut till stugan på kvällen. Och den här bilden är tagen av min dåliga
mobilkamera. Tänk om jag haft en schysst systemkamera!

   

Dåligt

Extrem dålig uppdatering. Jobbar-pluggar- ute i det fina vädret. Det är det jag gör haha. Man får ju passa på. Vi var ju som sagt i stugan över påsk, helt underbart väder med frukost på bryggan och båtåkning och mycket god mat! Om en vecka packar jag till Malaga, ni fattar inte hur mycket jag och mamma längtar, visst mamma?


Igår var jag hemma hos min chef Åsa. Hon hade en återträff med sina gymnasiekompisar. Så jag och henne pojkvän var i huset och förberedde medans hon och de andra var ute på lite annat. Sedan när det kom blev det tipsrunda, smarrig mat, god dryck. Och framåt skymningen så tände jag upp hela trädgården med marschaller. Det tog då inte lång tid innan folk sprang till badtunnan i trädgården och hängde av kläderna i trädet bredvid och hoppade i! Stämningen var på top och ur min synvinkel var det en lyckad fest!


Vår dag idag började med en stor och lång frukost med nybakta frallor, äggröra och melon! Satt och läste tidningen och njöt. Sedan gick vi ner till ribban och strövade runt där i säkert en timme och satte oss sedan vid kiosken och åt en mjukglass! Nu väntar vi på att Christians föräldrar ska komma och hämta oss, så ska vi åka hem till dom och grilla. Vad ska man annars göra en sådan underbar dag som denna?!

Hoppas ni med haft en bra helg, imorgon är det jobb igen! För att citera Hipp Hipp - Jobba!Joobba!Joo-hoobbba!

Glad Påsk allihopa!



Ät in för mkt godis i helgen! Jag ska försöka att inte överdriva;)

Leaving town!

Då var man ledig fram till tisdag - b-e-a-uuutiful! De dagarna tänker jag inte tillbringa i Malmö. Jag far upp till far, fyndigt. Så imorgon förmiddag svänger jag förbi jobbet, har beställt nybakat bröd från bagarn! Och sedan går tåget kvart i elva! Det ska bli så skönt att komma upp till stugan. Den tryggaste platsen på jorden, där man kan rensa huvudet, andas in den underbara havslukten (den är annan än i Malmö, faktiskt, mer hemma). Så det kommer bli båtfärder och god mat, bland annat blir det grillpremiär på lördag!


Hur kan man inte älska den här platsen?


Grillning hos grannarna! Lånad bild av syster!


Vit Oleander (White Oleander)

Av naturen blir jag lätt rastlös, en liten gen från mor min. Fast pappa är lite sådan med. Humm.. det är nog från båda när jag tänker efter. En del tycker att jag tagit på mig för mkt för tillfället; jobbar, pluggar, syr Johannas studentklänning och fixar lite andra grejer som plakat och inbjudningskort oxå. 'Hur hinner du? Hur orkar du?' Jag kan ju säga att jag aldrig hade tagit på mig det om jag visste att det inte skulle gå. Och jag tycker det är roligt! Jag måste ha flera bollar i luften, jag har väldigt svårt att sitta ner i soffan när jag kommer hem efter jobb/träning. Huvudet är på helspinn ' Vad är det som ska fixas? Vad har jag kvar av skoluppgifterna?' osv osv. Lite jobbigt tycker vissa. Jag tycker det är kul att vara igång!

Men som en kväll som den här, händer sällan dock. Så har jag skickat in min andra lektion. Skönt att ha det gjort innan påsk. Och jag har sytt så  mkt jag kan på Johannas klänning. Så vad ska jag göra nu? Jag vägra sätta mig i soffan då det enbart varit sport på tv hela kvällen. Så jag tänker läsa en bok jag lånade hem av mamma, i julas haha. Som ni förstår och vissa vet, är jag ingen bokmal. Men har börjat läsa lite i den här, White Oleander, och den verkar väldigt bra. Får se hur länge jag orkar, läser tills jag tappar boken! Har sovmorgon imorgon, börjar vid tio. Efter den dagen så är det påskledigt! Sköönt! God natt mina vänner! ♥



Helst av allt hade jag velat ha Carl Malmstens 'Farmor' fåtölj att krypa
upp i med boken och en filt omsvirad runt om mig!


Lördag - soldag.

Underbart väder, skam för de som är inomhus. Jag är det nu, men har varit ute sedan 11 så det är ok. Här kommer lite kassa kvalite bilder från min kassa mobilkamera men bättre än inget;)


Så här ser hela Malmö ut nu!

Inveg uteserveringen för i år!

Och lite smaskig tapas på det!


RSS 2.0