Adjö Sverige, hey hey New York!

Tidigt i morgon åker jag och Åsa ut till Kastrup. Hon åker till Kansas och jag NY. Sammanträffande att åka samma tid och dag, bara bra. Skönt att slippa sitta själv på flygplatsen och vi kan småmysa med frukost ihop.
Jag längtar så mycket. Om ett dygn sitter jag på flyget, förhoppningsvis sover jag.
Vi får se om jag uppdaterar under tiden eller om jag gör det när jag kommer hem!
Ha det så bra så länge, det kommer jag ha!

Some color




Det ska va gött och leva...

img_5196 (MMS)

Det ska va gött och leva...


Möblemässan i Milano

Lite bilder därifrån
mer bilder på ElleInteriör

Om en timme kommer det middagsgäster.

img_3601 (MMS)

Om en timme kommer det middagsgäster.


Le balcon est terminé

Igår och idag har vi varit på vår balkong och gett den en make over. Vädret tillät många timmar och även lunchen dinerades i friska luften. Nu är 'grov' jobbet fixat. Jag beslöt att strunta i att lasera golvet, mycket jobb som jag kände att jag inte orkade  lägga ner. Men det blev iaf tvättat! Efter vi såg priserna på vad ett bambustaket kostade valde vi snabbt istället 'vass-staket'. Men det blev faktiskt lika bra. Allt är nu på plats, förutom blomlådor på räcket, lite små detaljer som får tillkomma under tiden. Jag ska ju trots allt åka iväg i två veckor och överlämna blommorna till min sambo. Så jag spara nog lite pengar på att köpa resten när jag kommer hem ;)

Om en vecka sitter jag på planet och har bara två timmar kvar tills jag landar på Newark! Enliten notis bara..





Iphone inlägg- nya nr av Elle Interiör. Ja...

img_8097 (MMS)

Iphone inlägg- nya nr av Elle Interiör. Jag har ett ord jag skulle vilja upprepa. Oj oj oj!


Sms inlägg- räk och avokado lunch. Ikväll ...

img_9245 (MMS)

Sms inlägg- räk och avokado lunch. Ikväll blir det mexikanskt hos Anna! Trevlig helg!


Inspiration till uteplatsen


Uppdatera påskpyntet

Den här påsken firar jag ju här hemma, och jag ska väl erkänna att jag är inte så mycket för
påskpynt. Men de här tre äggen får mer än gärna dekorera mitt hem!
Indiska

Bra avslutning på dagen. Ljus och te med s...

img_1068 (MMS)

Bra avslutning på dagen. Ljus och te med smak av kärlek.


Våra nya sedlar

Idag skriver Aftonbladet om det nya sedlarna som kommer att införas 2014. Smålänning som man är så röstade jag tidigare för att Astrid Lindgren skulle vara en av kandidaterna. Det blev hon också, på den nya 20 kr sedeln.
Här är det andra:
20 Kr: Astrid Lindgren och naturmotiv från Småland.
50 kr: Evert Taube och naturmotiv från Bohuslän.
100 kr: Greta Garbo och naturmotiv från Stockholm.
200 kr: Ingemar Bergman och naturmotiv från Gotland.

500 kr: Birgit Nilsson och naturmotiv från Skåne.

1 000 kr: Dag Hammarsköld och fjällmotiv.

 

Det kommer även komma en 2 kr mynt. Lite roligt tycker jag, samtidigt lite sorgligt. Men jag gillar helt klart det nya figurerna som ska vara på mina pengar!

Det kommer att vara en tävling längre fram där man får ge förslag på hur sedlarna ska se ut. Tror jag ska skicka in ett bidrag. Det hade ju varit ganska häftigt om ens design blev vald!

 

 

 


Ny bloggdesign

Var väl inte en dag för sent egentligen. Inte en dramatisk förändring, men lite. Får se om jag nöjer mig med den här eller om jag ändrar den snart igen! Idag har vi ett mycket mulet och disigt Malmö. Inte speciellt lockande och gå ut idag. Kanske ska hjälpa en kär vän med att fixa i hennes lägenhet.
Ville bara önska er en trevlig dag!

Idag kom våren

Det kändes verkligen! Idag var det premiär för mina höga vita converse( bara det är ett vårtecken) och sedan hade jag bara en vindjacka, utan mössa-vantar-halsduk- kittet! DÅ är det vår.
Min renovering av balkon närmar sig. Ska börja med att lasera golvet, och få tag i bambu'staket' som jag såg förra året. Men idag när vi var ute på lite ärende så kunde jag inte hålla mig riktigt på blomfronten. Så det blev några inköp av lite perenner och hibiskus, men jag tror jag få vänta med att sätta ut hibiskusen ute. Hittade även en perfekt hylla att ha på balkongen!

Concrete jungle where dreams are made of

Om två veckor är jag där, TVÅ. Jag försöker få in det. Ska jag börja packa?


Kl. 13,45. Sitter ute i stugan med endast ...

img_4830 (MMS)

Kl. 13,45. Sitter ute i stugan med endast fleacejacka, solen skiner och korven ligger på grillen. Jag mår rätt bra här.


RSS 2.0