Dagens låt .

Chris Brown - With you

Förmodligen en låt som kommer spelas sönder och en man kommer tröttna på inom en månad, men nu är den mysig tycker jag!


image313

http://youtube.com/watch?v=OqumjziPTzk






H&M - FASHION against AIDS


" Vi ville göra allt vi kunde för att få unga människor idag att inse att alla kan drabbas av HIV/AIDS. Skydda sig är inte bara förståndigt - det är en absolut nödvändighet. Därför frågade vi en grupp speciellt utvalda artister och designers om de kunde hjälpa oss med det konstnärliga uttrycket till tanktops, t-shirts, hoodtröjor med mer. Varje artist designade minst ett klädesplagg och utifrån dessa skapade H&M Fashion against AIDS - kollektionen - i 100% ekologiskt bomull, förstås - som nu finns att köpa i butik. 25 % av förtjänsten går, via DAA och YouthAIDS®, till att öka medvetandet om HIV/AIDS och till att förebygga dess spridning över hela världen
." - Ninette Murk, grundare av Designers Against AIDS (DAA)

Jag var inne på H&Ms hemsida och valde ut några av mina favoriter bland plaggen;

image312

Gossip Girl!

Om några minuter börjar den nya succéserien från USA - Gossip Girl! Det är samma snubbe som gjorde OC, så det här kan inte bli annat än bra! Efter det kommer våran älskade Gynning, hon blir tydligen lite religöst berörd i detta avsnittet, kan bli intressant!

image309

STHLM Fashion Week!

Ni modeintresserade varelser där ute kan ju inte ha missat att stockholms modevecka har börjat, och även blivit förlängt en extra vecka! De två visningarna som det har pratat mest om är Acnes och Filippa K's visningar. Vad härligt det hade varit om man bara kunde få springa runt på alla visningar i två veckor! Men men, that day that happiness!Hittade lite bilder från Filippa K visningen, orange var färgen som återkom mest i kollektionen.
Mkt fin färg till hösten!

image308

Bild - aftonbladet.se

Posh goes nude!

image311image307image310

Nästa vecka kan man hitta denna tröjan i Marc Jacobs butiker. Hans nya kampanj för att samla in pengar till hudcancerfonden. Posh ställde upp för att hon ville öka medvetenheten om den hemska sjukdomen! Bra intiativ från båda två tycker jag. Tröjan är väldigt snygg also, me like!
På sista bilden ser vi även hennes man bära t-shirten!

Bild - aftonbladet.se


Genomfördes!

Klockan 10.00 träffades Linet och jag utanför friskis idag och genomförde sedan en och en halv timmes träning! Och jag är väldigt stolt över mig själv, då jag är en väldigt morgontrött människa. Att träna på morgonen har inte funnits i min värld innan. En ny nisch kanske? Verkar så, på onsdag ska vi göra likadant! Det finns hopp ;)

Vårmys!

Lite nya myskläder som jag skulle vilja ha ! Allt från nelly.se

image304image303

image305image306

♦ Överst - Paul Frank
♦ Under - SVEA





Det finns hopp!


Jag ville bara säga till er som känner mig, ni vet att jag är morgontrött! Men det är så här, jag har tagit ett nytt steg ( eller tas egentligen imorgon bitti) Jag börjar skolan 13.00 MEN klockan ringer på 8.30. Varför då undrar ni? Jo, för jag ska åka och träna innan skolan! HA! Den ni! Nu tänker nog bla mamma "Jaja, du har inte gjort det ännu." VIsserligen inte, men det kommer ske! Christian skulle ringa och kolla på friskis om dom såg två halvdöda på en maskin (jag och linet). Känner mig nöjd nu. Det kommer att ske. Jag är taggad!!

God natt på eder alla! ♥

Dagens "Vill ha!" .

Som tidigare nämnt - jag älskar mopsar! Har nu i två timmar varit ute på nätet och lärt mig om denna underbara ras. Visste egentligen inte så mkt om den, bara dess underbara utseende. Läste sedan vidare om den och jag tycker den passar som gjutet för mig. Det är rasen jag ska ha. Jag känner nu att jag kommer verkligen köpa mig en mops en dag, det kan jag skriva under på . Känns som sagt inte så lämpligt i nuläget, but some day! Var inne på olika kennelklubbar som har mopsar. Hittade en favorit, där jag även hittade en sådan söt valp! Helt kär! Tänkt at krypa upp med den här valpen i soffan, sådan underbar varelse!

image301image302

Bilder från www.casadetuttan.se



Försoning

I onsdags hade hela skolan stuidedag, vilket var så skönt! Så efter en heldag slapp i soffan gick Chrisitan och jag ut och käkade och sedan vidare till bio. Vi åt på en av mina favorit restauranger i Sthlm. en grekisk som heter Mykonos, ligger på St: Eriksgatan 95. Jättemysigt ställe, supertrevlig personal, bra service och URGOD mat! Ett besök man inte ångrar. Efter att ha frossat tzatsiki och det verse tillbehör gav vi oss ut i kylan mot Saga biografen. Vi valde att se Försoning med bland annat Keira Knightley. En personlig favoritskådespelerska. Vilken roll, hur olik den här andra roller hon gjort, så gör hon dom så bra! Eftersom hon vågar sig på så många olika roller och gör dom bra allihopa, är ju ett bevis på en riktig skådis! Filmen i sig var så bra, annorlunda, vilket jag gillar.

Det var inte det klassiska upplägget, slutet var helt underbart/hemskt/förvirrande/tragisk. Jag satt tårögd i salongen, men jag lyckades hålla mig. En mycket bra film. Chrisitan var i början av filmen skeptisk, men även han tyckte den var bra när den va slut. Värd att gå och se, dock ingen glädjespridande film.


Agyness Deyn - me like

Det är mycket prat om den välkända modellen Agyness Deyn. och hennes sköna personliga stil. Även jag är ett fan av henne. Ska man sno någon stil, så är det hennes. Mixtra med olika stilar, hitta unikta accessoarer och plagg på secondhand och blanda med nya plagg. Det är där du får den personliga stilen!

image294

Milan Fashion Week!

För er som inte vet så pågår nu Milanos modevecka för boysen. Har hittat lite ögongodis därifrån! Första kollage från D&G och det andra från DSquared.



 

GYNNING!

Jag har längtat så mkt! Ikväll 21.00Kanal5 drar Gynnings egna show igång "I huvudet på Gynning". Hon är ju lätt den skönaste personen på TV just nu, en så klockren tjej! Älskar henne, man kan inte göra annat! Jag sitter redan bänkad och ska inte missa en minut!

image291
Bild; Aftonbladet


Dagens "Vill ha!" .

Jag är ingen jättestor djurälskare. Men det är en hundras som jag totalt har fallit för. I flera år har jag velat ha en mops. Jag vet inte vad det är som jag älskar, förmodligen deras små tilltryckta anstiken! Tycker dom är urgulliga! Så om jag ska köpa en hund, så är rasen redan bestämd! Men ett djur i mitt liv just nu är inte aktuellt, känner att jag vill ha mer tid för det i så fall. But some day!

Var inne på en hemsida och tittade på bilder, hittade en jag exakt ville ha! Blev helt kär! Vem blir inte när man ser deras söta ansikte?Sedan har jag alltid önskat mig sedan jag var liten, en Schimpans. Vad fick jag? Massa gosedjur apor. Det var en riktig jag ville ha! Får Michael Jackson får väl jag ? Tänk att ha dom här två älsklingarna när man kommer hem efter jobbet!

image290image295


Källa:http://vovve.net/Raser/gallery.asp?id=295&p=1&pid=27157

Arga?

Vad händer i hjärnan när vi blir riktigt arga?

I hjärnan finns en del som kallas amygdala. Den tar emot och sänder
ut signaler till många olika delar av hjärnan, och hjälper oss bland
annat att tolka andra människors ansitktsuttryck. Om amygdala blir
påverkad, till exempel om någon är elak mot dig, reagerar
din kropp och du blir arg.

Alla blir vi arga ibland, det är en nartulig reaktion och det är bra att
säga ifrån om någon är dum. Men ibland blir man kanske så
arg att man inte riktigt vet vart ilskan ska  ta vägen, och
då finns risken att man gör sig själv eller andra människor illa.
Kanske räknar man tyst tio, kanske går man en sväng runt
skolgården. Man kan också prata med varandra om vad som gör
en arg och vad man gör med sin ilska.

Källa: Mitt toma mjölkpacket


image289

Modefotografer!

Att fotografera har jag alltid tyckt om att göra. Det håller stylistjobbet hand i hand. Man måste vet hur det kommer se ut på det färdiga fotot osv osv. Var inne på School Of Fashion Photography Stockholm's hemsida. Skulle vara så himla kul att göra en tre- fyra månads workshop hos dom, men eftersom det kostar 129 lakan, känns inte det så aktuellt för tillfället. Jag gick in och kollade på de fotografer som gjort en workshop i höstas, fastnade för vissa foton och tänkte dela med mig av dom här:


Fredrik Wannerstedt


Mattihas Sparreskog


Peter Agoston


Peter Mårtensson


Pierre Persson


Sara Hellström


Bilder: http://www.fashionphotography.se/index1.html

Qarro + D&G = Forever!

Var precis inne på mina darlings hemsida, Dolce & Gabbana. All kärlek till det märket. Plockade go'bitar! Se o njut! Jag bara älskar den röda nyansen, perffa!












Färg ! Färg ! Färg!

image260

♦ Passar perfekt till den vita sommarskläningen, från Alexandra Neel
♦Härlig sommarväska från Balenciaga
♦ Byta ut sina svarta till extremt färgglad? Från Yohji Yamamoto for Dr.Martens
♦Pumps med tjock klack från D&G (snygga till tighta jeans!)

Lyckopiller!

Man blir alltid glad av att se Mr. Gallianos kreationer! Här från vårens kollektion!






Vår hos H&M

image249

Boomerang Autum 08

image245

Som tidigare nämt så är min käraste vän Sabina modell och när hon är upp i storstaden så passar vi på och ses och jag går på så många visningar jag kan, där hon är med. Idag var hon här uppe över dagen för att göra en visning för Boomerang, höst kläderna 08. Visningen var belägen på Boomerngs huvudkontor vid Kräftriket. Väldig mysig och behaglig miljö. Själva visningen var liten, personlig och intim. Innan och efter visningen fanns det varm dricka och snittar utanför och även en underhållande eldjonglör/slukare. Albin och jag for dit, fick se en jättefin visning, vi var nöjda och belåtna och åkte hem med varsin goodiebag.

Jag blev verkligen fäst vid kollektionen, jag har alltid gillat Boomerang. De har en klassisk skandinaviska stil. Jag tror jag blev mer inspirerad den här gången för precis innan visningen så berättade två kvinnor om deras inspiration dom använt sig av till den här kollektionen, vilket var Fårö, Gotland. En ö som har inspirerat både filmskapare, konstnärer och författare. Färgerna som fanns på Fårö fastnade designerna för, de gråa nyanserna, havet och alla får. Därav fick de mer inspiration till att satsa mer än vanligt på att uppdatera deras klassiska stickade plagg.
Vår kära Bergman som gick bort förra året var även en inspiration till deras kollektion. Han själv som person, men även människorna runt om honom - skådespelare och andra medarbetare. De hade en snygg och fräck stil i både filmerna och privat. Kläderna uttrycker en självsäker och avslappnad stil. Det som fångade mig mest, var förmodligen den snygga färgkombinationen! Kollektionen har ett väldigt grafiskt uttryck med svart, vitt och rött som förstärker kontrasterna. Det är verkligen Qarro- kombination!

Sammanfattning, en jättefin kollektion med en bra vision och tanke bakom. Snygga modeller och mysig miljö att ha en visning,lagom mycket folk. Det blir nog en sväng in på Boomerang när höstens kläder kommer in!

Bilder kommer!

image248image247

Nyår

Detta nyår blev det trerätters hemma hos Linet. Till bords befann sig Jag, Linet, Therese, Christian, Fredrikoch Linets kära föräldrar. Det blev en väldigt trevlig middag med mkt prat och skratt, som sedan fortsatte med drinkar och cigarrer. Jag, Linet och Therese lagade den förtjusande middagen, vi hade även samma tema på outfitten - Guld! Självklart! Alla hade guldtyg, men i olika former! Läckert var det allt!

Här har ni oss, lite tvistade båda två. Vi föll för varandras mimik!

image244

Nyårsoutfitt
Qarro - Egen designad guldklänning, svarta strumpbyxor.
Christian - Byxor och skojrtan från Bläck, Benvit Lyle&Scott tröja. (Luddfria strumpor)


08 (Sthlm-arnas år!)


Ja, då satt man framför burken igen. Har haft en paus från den som ni märker. Har inte haft någon större inspiration, eftersom jag har haft lov nu i ca två veckor så har jag tagit det ruskigt lugnt. Det har varit väldigt skönt. Men nu är skolan tillbaka och jag har lyckats bli förkyld. Jag är inte den som blir förkyld, men jag åkte på det i höstas, så det räcker nu. Julen firade jag som sagt hos mor o Jonne. Det blev god mat, bakning av bröd och godis, bastubesök och opera! Precis som det ska vara! Operan var helt underbar! Det var min första gång på opera och Kungliga operan här i Sthlm är väldigt vacker måste jag säga! Jag blev väldigt förtjust i operan vi gick på -Orphee. Ett kärleksdrama, på franska. Väldigt vackert.

Efter en vecka hos mor, så begav jag mig hem för att dagen efter få besök av älsklingen. Vi har haft det jättemysigt! Lagat god mat, varit på mysiga fik, haft snöbollskrig (med lössnö), bakat, varit o kollat på hans lägenhet och börjat spana på ommålningar i rummet, inredning osv. Igår var han även på anställningsintervju och fick jobbet - Grattis älskling! Idag tog han tåget hem, för att fixa lite grejer inför flytten. Om en månad bor han inte 70 mil ifrån mig, endast 15 min!! Ska bli helt underbart!
 
image241image243

RSS 2.0