Snödroppar, krokus & fågelkvitter

Våren. Jag måste säga att våren/försommaren är min favorittid på året. Från det kalla och gråa blir allt färglatt och varmt! Tiden när man inviger uteserveringarna med koftor och filtar på och solen lyser satan i ögonen! Mmm så underbart! Det roliga är även de nya vårkläderna även de dränkta i färg o mönster.


..endast tomten är vaken





Julen i bilder
Hoppas ni fick en lika fin o lugn jul som jag. Mycket mat, brasa, glögg, spel och snö!


Nu var...

0-238a447952d4e8cb21548fe2c748fb41.png

Nu var den klädd! God jul önskar jag er alla!


"Knykt gran"...

0-77e2c451e35be43081dc1cfe0cdec93d.png

"Knykt gran"


Kofta, raggsockor, brasa & glögg


Den mysfaktorn kommer jag ha runt min jul. Imorgon åker vi upp till Christians stuga och förbereder julen. Christian jobbar tyvärr så han kommer upp på julaftons morgon istället. Johanna och jag ska klä granen och ge pepparkakorna lite glasyr, glida runt i våra raggsockor och mysa!

Det var tänkt att jag skulle plugga idag, men julkänslan infinner sig och jag har inte riktigt lust. Nästa vecka tänker jag enbart spendera till plugg så jag tycker jag kan vänta tills dess ;)
Julkorten verkar vara ute på lite vift i år. Vi fick de felsta igår, och som jag förstått ha varit ute på vift i över en vecka! Jag va otroligt överambitiös med julkorten i år. Vet inte om jag kommer vara det nästa år. Så ni får inte hoppas på något storslaget nästa år ;)

Ska börja packa lite kläder, julklappar och dylikt inför imorgon och hälla i mig min andra balja te för idag!


Här är lite mindre än hälften av mina julklappar. Undrar hur många meter papper
det gick åt i år och inte tala på snöre?


They can't take that away from me




Det är vad som spela ur mina högalare idag. Funderar på att måla
av fodralet, älskar hennes porträtt!


Jullov!


Dagen är här! Ledigheten ligger framför mina fötter, där det även är mycket snö under. Johanna och jag sitter hemma hos oss och firar av med en liten african foot. Det sitter fint. Av våra snälla chefer så fick vi även julklappar i små söta mini julsäckar! Jag fick en mugg och ett fat av Marianne Westman. Motivet har jag länge gått och sneglat på tycker det är klassiskt och fint! Så jag blev givetvis jätteglad. Hade turen att få med mig en rökt ål som jag kan ta med mig till Skånes- Fagerhult! Så gott!

Önskar er en skönt helg, det kommer jag nämligen ha!


 Marianne Westman för Rörstrand


Tomtar på loftet..


Det kommer det att finnas i Christians stuga över julen. Loftet som hans föräldrar satte igång en snickare, till oh göra, blev färdig i helgen. Så det invigs dagen innan jul. Det ska bli jättemysigt! Nu är verkligen stugan fulländad. Ser faktiskt fram emot julen i år. Kanske för att jag ska fira på ett nytt ställe, med nya traditioner och ingen ångest för någon av mina föräldrar? Visst kommer det att kännas konstigt att inte vara med någon utav dom, men men.  Till loftet har jag sytt två kuddar, för att få upp mysfaktorn lite. Men det får nog bli några kuddar tilll, blir lite klent annars, men två stycken är en start!


Imorgon är det sista dagen på jobbet, sedan blir det tre veckors ledighet! Dubbla känslor så klart! Ska bli skönt och vila ut och ladda lite batteri. Men som timanställd får jag ju inte en spänn. Men det är det värt! Och själklart kommer jag sakna min lilla 'jobbfamilj'! :)


Tycker att tyget passar ypperligt till ett sommarställe!


Det gamla är det nya


Nutiden handlar mycket om orginalet. Var det inte tvärt om på -90 talet? Iaf större skillnad. Idag vill vi ha orginalet och inte kopian. Då tog kunde man mer nöja sig med det som likade orginalet.

Jag har länge letat efter gamla som nya emaljskyltar som jag vill sätta upp i köket. För det första är det svårt att hitta och när man väl hittar några så har det oftast med bilar och bilmärken och göra. Men idag när jag skulle på stan och köpa den sista julklappen (äntligen över) hittade jag dessa vykort. Det är exakt den här känslan jag letar efter, fast i emaljformat. Men eftersom jag nästan gett upp på dom, så bestämde jag mig att köpa de här istället och visst blev det fint!



Pepsodent och Tvättpulvret hänger på toaletten ;)


Christmas feeling

 

  

 


Julkänslan börja...

312baf8eada7363b4cfc31b6c9ada15b.png

Julkänslan börja infinna sig här hemma!


Back in the days..


Skulle leta fram en bild och hittade den här. Jag gillar den!


Bakar kanelbullar...

097da3a841cebf55ad13fd02a2e935c9.png

Bakar kanelbullar modell större!


Buddah, elefanter & fjärilar i granen!


Det hade jag haft i årets gran om jag skulle ha någon. Men eftersom vi varken har plats eller ska vara hemma under jul så skippar vi det. Fast det luktar ju väldigt gott. Kanske kan släpa in lite ris bara? Jag tycker det är kul att Indiska lanserar annat granpynt än röda kulor och silverglitter. Kan svenskarna verkligen bryta den så gamla tradition och byta ut det mot elefanter och buddhor? Njaa... Dom testar traditionernas land. Jag väntar med spänning! Jag hade deffinitivt haft Indiskas julpynt i år!


RSS 2.0