Nu så!

Nu har det äntligen satts igång! Ny dator på plats och första lektionen från skolan är hemskickad! Första var på 53 sidor, fick en chock. Men det var ganska mycket snack om hur hela kursen är uppbyggd och vad som kommer att innehålla i stora drag. Så jag är lugn nu, det var jag inte först. Jag är glad och laddad. Det får vara för idag. Imorgon ska jag kanske baka och kanske simma. Vi får se om båda sker eller inget av det!

Hej.


 

Dagens - Uppmaning!


Kristallkrona

Jag har satt igång ett litet projekt här hemma. Över våran säng så har vi ingenting. Helt tomt och brunt. Tråkigt. Så nu har jag ritat en kristallkrona på ett ritprgram på datorn, som jag ska skriva ut och måla i guld på väggen!
Det kommer bli så snyggt! Cs mamma jobbar på en lågstadieskola så jag ska fråga om man kan låna hem en overhead över någon helg!



Så här ser den ut än så länge. Har inte bestämt mig om det är det final result!

När jag var och handlade innan så köpte jag mig lite härliga tulpaner och frukt. Ikväll efter en smarrig middag men karré och rödvin så slänger jag ihop lite fruksallad. Fräscht och mycket gott!

 




Cleaning!

Idag röjde Åsa och jag undan fort på jobbet så jag var hemma redan tio tre, mycket skönt en fredag! Sedan är jag var i röjartagen så total städade jag här hemma, skjutit upp det i tre dagar snart. Äckligt. Men nu är det iaf gjort. Våttorkat o dammsugit. Så nu när jag satte mig ner så gick luften ur mig. C jobbar till 8 ikväll så det blir att äta ngt själv ikväll. Åt en smarrig pumparisotto på jobbet idag så det blir nog bara te med nybakat bröd jag tog hem fårn jobbet.  Funderar på att börja läsa en bok, som jag lånat av mamma, men får se hur passa mkt ögonen orkar;)

Denna datordjungel! Ska ju försöka hitta en liten smidig o bra laptop. Som jag anade så kommer det behövas till skolan. Vi har ju en stattionär men jag vill kunna sitta o plugga var som. Tex vill jag ta med en termos med te och gå ner och sitta på stranden i vår/sommar. Snacka om den perfekta plugg/inspirationsstället!! Har pratat med min käre morbror som är aningen bättre på datorer än mig. Så vi ska nog hitta någon passande!

Den här helgen blir väldigt lugn. C jobbar så det blir att sysselsätta mig själv. Förhoppningsvis kommer Josse ner i morgon - cross my fingers!

Ha nu en trevlig fredagskväll! ♥



Så här ser det ut 5min gång från min dörr. Här kommer jag
sitta och plugga när vädret tillåter!


Hurra hurra för tre idag!

Idag hurrar vi för Josefina och hennes tvilling Malin fyller år! Hurra hurra hurra!
Det var två, den tredje hurra ger vi till mig! Nej jag fyller inte år, men jag kom in på skolan! Im very happy! Idag fick jag hem introduktionshäftet m.m. Inbetalningen är nu gjord, så nästa vecka kommer ritpaketet och första lektionen hemskickas!Jag blev så himla glad och inspirerad att jag sprang ner till min lilla bokhandel i husert bredvid och bunkrade upp det saker jag inte kommer att få med. Det blev ett ritblock i A4 format, jag har ett A3 sedan innan. Ett inspirationsplock som de på skolan tipsade om att man alltid skulle ha med sig. Så man snabbt och enkelt kan skissa/skriva ner det som inspirerar en till olika saker, vart man än är. Köpte även färgpennor och tuschpennor!

All inspirationen flödar i huvudet på mig just nu så jag blir yr!
Så vill ni ha en bra anledning att fira något ikväll, så är detta en! ;)



I måndags fick jag även min almanacka i brevlådan. Jag gick in på personligalmanacka.se där man kan designa sin personliga! Tycker sådan är lite kul, var inte alls dyrt heller. Ett bra presenttips!
Så här blev min almanacka 2009!

 

Go'kväll!

RIP YSL

Som många vet så gick Yves Saint Laurent (YSL) bort den 1 juni förra året. En mycket stor modeskapare som bland annat gjorde Paris till modevärldens huvudstad. Han somnade stilla in i den nämnda staden och blev 71 år gammal.

För att hedra honom på ett moderiktigt vis kan man köpa den här snygga t-shirten för $36!



Köp den här!




Här har vi en ung Yves!


Dagens - anmälan!!

Glömde ju berätta att jag för en liten stund sedan anmälde mig till Arkitektskolen i danmark!¨
Den jag pratade om tidigare. Håll tummarna för mig så återkommer jag med info!;)

Arkitektskolen!



Romantic

Ja då var det redan torsdag, har inte haft någon koll alls på det här veckodagarna! På lördag blir det personalfest (dag). Först har cheferna hyrt skid/snowboardutrustning till alla uppe på Vallåsen, där ska vi spendera dagen med skidåkning sedan blir det hem till Mattias på kvällen och avslutar med ett trevligt litet partaj! Det kommer bli väldigt trevligt, då verkligen alla ska med och oj oj vad jag ska mula folk. Känner att jag behöver leka av mig lite! Jag har blivit informerad om att vi kommer värmas i backen med varmchoklad a la rom! Awwrr!

Min kreativa sida har inte fått vara till användning på väldigt länge. Så jag var tvungen att göra något. Så jag plockade fram några Elle tidningar och började klippa o klistra. Blev ett litet kollage, med inspiration till ett rum i romansens spår.



För er som inte vet, så tatuerade jag mig i slutet av november! Finally. Jag har inte lagt upp någon bild för det var en lite surprise! Men nu kan jag ju göra det, så va tycks ? Im very pleased! Det var min chef, Åsa, hennes syster som gör det och är så grym! Kolla in hennes andra tatueringar på Lovingink!



Den sitter mellan skulderbladen, lite högre upp. Här tar Elin, tatueraren,
bilden precis när den är nygjord. Den glänser så mkt för att den är insmörjd!



Dagens - Färg är lila!

Som ni vet så är det väldigt motigt att gå upp på måndagar när klockan ringer. Även den här. Speciellt när det är mörkt och tråkigt ute. När jag smög (försökte) upp idag, stängde sovrumsdörren och kollade ut igenom vardagsrumsfönstret. Såg jag en så underbar himmel! Det går ju inte att fånga det exakt, men det första jag gjorde var att plocka fram kameran haha. Jag tog tre kort under en halvtimma. Helt plötsligt var det lite lättare att gå upp med en sådan himmel utanför!
   
Sådär på mogon tänkte jag inte att jag tog kort mot ett fönster, men varit vaken i typ fem min! haha

Jag vet hur jag vill ha saker och ting, men det är inte alltid jag kan fixa det själv. Som att hänga upp en gardinstång. Ja, ni ser ju det framför er! C var ledig idag så har satte upp den till mig och även gardinerna, och visst blev det fint. Härligt med lite ny färg! Var även tvungen att köpa lila matchande ljus till !;)

 


Dagens - kap!

Efter en väldigt lugn dag på jobbet cyklade jag till city, för i förstahand hitta ett par träningsskor, vilket jag gjorde! Det blev ett par svarta puma med gulddetaljer - japp jag gick runt och kollade på hur de såg ut, men när jag provade de så var de riktigt sköna, en sko som är lite högre, som stödjer vristen, me like. Så imorgon ska det bli kul och skönt för mina fötter att träna! Gick förbi Indiska och kunde låta bli så jag backade två steg och gick in. Har köpt våra sovrumsgardiner där och nu hade de fått in fler färger. Mina tidigare är i chokladbrun. De nya blev mörkturkosa. Och sedan så ska vi testa med gardiner i vardagsrummet. Vi är ju inga fan av gardiner. Men vårt vardagsrum är beige och svart i princip så jag köpte ett par lavendellila gardiner dit + några ljus!



Ikväll invigde jag min nya lilla gratängform. Perfekt stl när det bara är jag och C. Det blev lax med lite grönsaker och en ny fiskkrydda jag hittade som jag blandade ut med grekisk yoghurt och skjuts in i ugnen, 25 min - färdigt! Smidigt, gott o relativt nyttigt!

 

♦ Så här färgglad var formen innan den ens var färdig!
♦Ser smaskigt ut va! Det var det med, tillsammans med bandspaggetti!


En liten ny vän?

Jag är väldigt sugen på att köpa mig en liten laptop. Ingen speciell, hade velat ha en macbook air, men prioriterar andra saker just nu. Som om jag börjar plugga. Men jag har hittat en liten LG dator som passar mig perfekt. Blir det som planerat, så ska jag nog ut på jakt efter dator, så jag kan ha den som ''plugg'' dator och kan ha med mig den överallt osv. Är ju van att ha det, eftersom vi fick ha en från skolan under tre år. Dirket kom jag på att jag måste ju ha ett fodral till den och hittade två st som jag vill ha jätte mkt! Båda är helt ljuvliga!

Här är den lilla och även snygga datorn;)  Här är första fodralet, så fint!  Här är fodral nr 2. Läckert, visst!

First day

Första dagen på jobbet avklarat och även träningen! Träningen kunde inte utföras som jag hade tänkte mig, då jag slog i den allt var jag hade i en hörna på en stålbänk. Det gjorde så fruktansvärt ont så jag blev helt yr i huvudet! Mitt på handen, självklart den högra. Handen blev helt avdomnad men inget brutit, förmodligen bara stukad. Men svullnaden har gått ner, gott tecken. Så på gymmet blev det bara motion och lite egen-kroppsstyrka-träning. Bättre än inget!

Pratade med Åsa idag, one of the bosses, om att jag tänkt börja plugga och undrade det var något lönt, eller om jag ska vänta. Det är lite orsäkert om den restaurangen jag jobbar på, ska vara kvar. Men hon sa att inget annat är tänkt, än så länge, så jag tänker börja plugga nu! Sitter just inne på skolans hemsida och ska söka osv! Så nu får vi se hur det går!


Det är minst dubbelt så många, än vad man ser på bilden!

Christian och hans far är iväg på handboll nu ikväll. Så jag kom hem till en tom lägenhet , fast på vår lilla sideboard stod de här fina tulpanerna och väntade på mig! Saker i vardagen som verkligen uppskattas! Tack älskling! ♥Jag har två nyårslöften; Första är att uppdatera bloggen mer och den andra är att köpa hem mer snittblommor! Förändrar hela hemmet!


Dagens - Yes! -Top Modell 11

Just det! Top modell 11 börjar om en cirka halvtimma! Eller säsong 24 som Christian säger, han tycker att det programmet borde lagt ner efter första säsong!;) Jag har sett alla och kommer även se den här!


New year, fresch year..

Ikväll så gjorde jag en liten fräsch middag, vegetarisk blev det. Paprikor fyllda med en bulgurröra (bulgur, fetaost,rödlök och kikärtor) toppat med parmesanost och lite sallad o keso till, om det var gott? JA! Så gott, fräscht och jag blev riktigt mätt. Hittade givetvis de största paprikorna i affären haha. Till efterrätt blev det mango- och hallon sorbetglass. Mums!


 

Imorgon är vardagen tillbaka - jobb och träna. Kmr nog bli tuft på båda fronterna imorgon efter ledighet och mkt mat  haha. Så nu är det slut på sovmorgnar och istället klockan som ringer vid halv sju -suck-

Ha en bra vecka!

Australia

Igår var jag äntligen och såg "Australia"! Velat se den länge. Den var lika bra som jag förutsatt att den skulle vara. Sorgligt vacker skulle jag nog sammanfatta den. Jag rekommenderar att gå och se den. Det var som en recensent hade skrivit "Den måste ses på bio" Och det kan jag nog hålla med om, den blir mer effektfull där.


2009

Jo det har det ju varit i fem dagar nu! (bara en månad kvar till Christian fyller år!) Men jag har ju varit överallt och ingenstans känns det som! Var ju uppe över julen hos mamma och mös, sedan for jag ner till pappa några dagar och avslutade med en eväng i kalmar. Sedan var det nyår - väldigt trevligt! Vi hade lovat att vi måste ta massa kort, men ibland kan det bli så trevligt att man glömmer bort kameran och bara kommer på att ta kort på dukningen och den fina blomman vi fick! En riktigt lyckat nyår blev det iaf! Sedan ringde Josse och berättade att hon skulle ner hit över dagen och shoppa, vilket jag tyckte var väldigt bra! Så vi umgick hela långa dagen, med massa affärer o kaffe och många skratt, som vanligt ;)

Sedan var jag och Christian uppe i Växjö två dagar för att fira mormors man som fyllde 70 år! Då sov vi ute hos min morbror med familj och deras nytillskott, hunden Olsen. Helt underbar var han. Hann in på Bike en snabbis innan vi bar av till kalaset, jag saknar Bike nu när jag inte jobbar där på lov etc längre. Och ja visst hittade jag något ;) Och idag är vi nu hemma igen. Jag börjar jobba på onsdag och Christian på torsdag. Känns som man knappt varit ledig? Idag har allt julpynt åkt ner, skönt tycker jag. Vi ska åka  till Ikea en sväng senare idag och köpa lite nya grejer, till det nya året! Så det blir en ny o fräsch känsla här hemma efter all jul!

Hoppas ni fick en bra start på ert år!

 

RSS 2.0