Nytt

Efter en stressig dag på jobbet cyklade jag till stan efter jag slutat. Blev nöjd med mina inköp, inget onödigt och bra priser vart det! Var även inne på Olsén och hittade Burberry stövlarna! Dom jag visade på bild, fanns. Men även ett annat par som var mycket finare. Tyvärr fanns inte min storlek, så jag beställde ett par. Så om två tre veckor kommer dom att ringa och så får jag hämta ut dom! Det blir min julklapp till mig själv i år;) Jag är så glad att dom hade dom!

(Lina, jag frågade dom om baskern. Men den finns inte i sortimentet längre, bara om någon butik har kvar den sedan senare år :( )



♦Lakan,örngott och påslakan - Åhléns.
♦Prydnadskuddar (till sängen) - Indiska.
♦Pläd (att gosa i till en bra film) - GANT Home

Jag är verkligen inne i en beige/brun epok nu, men det är
klassiskt som få!



"Burrb"

Som jag och Lina brukade säga en gång i tiden. Det vi menar är Burberry. We like, we love. Nu har jag , återigen fått upp ögonen för dom här underbara gummistövlarna! Jag var mycket nära på att gå och prova dom, men blev ej av. Men ska se om dom kanske finns på Olsén här i Malmö. (Har för mig att det inte var dyra alls?)Där finns ju ganska mycket Burberry.

Dom kommer bli mina. Jag känner det. Jag vet det.


SATC the movie

Den kom ut i affären idag! Det rä väldigt bra och ha en pojkvän som jobbar i köpcentrar, som kan hänga på låset och gå in o köpa filmen;) SÅ jag väntar ivrigt på att han ska komma hem så jag kan se den! Men just idag, självklart, så är han med sin far och kollar på fotboll. Framåt nio kommer han hem! Jag måste hålla ut!




Källa


Min lya a la Åhléns

Jag skrev tidigare om att Åhléns har en tävling på deras hemsida, där man kan inreda och vinna. Jag har fastnat lite i det här. Mest för att det är kul med sådant här, jag är en av dom som satt klistrade vid Sims när jag var liten. Inreda är kul. Och jag tror det är det jag ska hålla på med, och inte mode? Jag vet inte, jag känner så just nu. Håller på att kika runt på inredningskurser och skolor. Tiden får utvisa vad jag hittar på!

Här är mina tre rum iaf, tyävrr är man ju begränsad med inredning, så visst kunde det varit bättre. Men så är det alltid;)

   
Här har vi köket....            vardagsrummet....           och här har vi sovrummet!


Vad tycker ni då?

Topshop


Dagens färginspiration från Topshop!

Då var det måndag

Då har man klarat av måndagen hyffsat bra måste jag säga. Måndagar är konstiga, man ligger och drar sig i sängen in till den sista minuten. Vill inte gå upp! Det blåser jättemycket ute, täcket är jättevarmt. Ständigt de små i-landsproblemen. Men när man väl är på jobbet är det ju faktiskt roligt och dagen rullar på fint. Idag cyklade jag till gymmet i envis motvind (vilket man alltid har i malmö!) Väl där körde jag ett en timmes pass och sedan kom energin. Efter jag kommit hem och duschade rev jag ner alla grejer från våra fönster och började putsa! Har sagt ett tag att jag ska göra det, dom var ganska smutsiga! Så nu tänker jag bara lägga mig i soffan och gosa in mig i en filt, med en stor kopp te i handen och inte göra ett skit mer idag!

Hoppas ni fick en bra måndag!



Vad fort det blir mörkt på kvällarna! Glöm inte
att ställa om klockan nästa söndag!

Gammalt & nytt

Ger er lite lördagsinspiration, så här på kvällskvisten!
Jag är riktigt sugen på en laddning av Stig Lindberg koppar.


Dagens låt - If a were a boy

Det är Beyoncés nyaste låt, jag föll för den dirket. Det som var lite roligt var att hon har ändrat sitt sound lite, vilket kanske behövdes. Många av hennes låtar låter likadana. Hoppas hon fortsätter på den här vägen så blir det nog en ny o fräsch skiva! Videon till låten var inte heller skaka-rumpan-tills-du-får-kramp, utan det verkade som om hon ville lägga tygnd på texten, som jag tycker är väldigt bra. Har ni inte hört den, sök på youtube eller liknande, värt att lyssna på!


Höstmys

Det är nog det bästa med hösten, att man alltid kan ha massa ljus tända hela tiden! Okej inte hela tiden, men för det mesta, för att det är lite mörkare ute. Varje kväll tänder jag upp hela lägenheten, så mysigt det blir! I söndags var jag ute och plockade in lite löv och dekorerade med (mamma, nu är det bara stenarna så är jag som dig;) ) Det blev faktiskt riktigt fint på soffbordet. Fast sovrumsfönstret är nog ändå mysigast, med vasen jag fått från mamma, som är utgångs inspirationen!

   






Landet

I helgen var vi som sagt på Christians landställe, det var mycket mysigt och behövligt. Att få komma ut i skogen och känna på frisk luft! Helgen resulterade god mat, sprakande brasa och allmänt trevligt sällskap! Och även lite vedhuggning, så att brasan kan vara igång under höst och vinter. Jag hjälpte faktiskt till med att langa de avkapade vedklumparna! Fast Christian och hans pappa slet klart mest!

 


Uggla is back!

För ett tag sedan hade Magnus Uggla en blogg, som lades ner. Nu är han tillbaka igen! Jag vet en person som kommer att bli glad ;) Ni kan läsa den här!

Hösten är här! Jag gillar hösten, som den har varit idag. Det är det som är det fina med att sluta kl 15 på dagarna, att man har nästan hela eftermiddagen fri. När jag slutade idag kom Christian och mötte mig och så cyklade vi och handlade. Solen sken så stark att jag började hysteriskt nysa och ögonen rann. Men gud va skönt det var att cykla längst havet på vägen hem med klarblå himmel och faktiskt en gnutta värme! Igår tog jag tag i det! Jag har nu börjat gymma, på Kokum Fritid heter det, ligger precis halvvägs till jobbet hemifrån, så det är perfekt att hoppa in där efter jobbet, men efter ett antal månaders uppehåll var det rätt tufft och självklart tog jag ut mig på en gång. Jag köpte ett kombinerat gymkort/simkort. Där jag fick 10 gånger att gå och simma, witch i like!

I helgen var min kära vän Josse här, det var mycket trevligt! Kom snart igen! Vinet fylls upp direkt ;)






RSS 2.0