Dagens låt - Womanizer

Jag är ett Britney fan, har alltid varit kommer nog alltid varit. Enda sedan hon kom ut med sin första platta har jag alltid gillat henne. Ni tänker, men hallå, Britney? Jo, jag gillar henne. Nu när hon haft sin jättesvacka så har jag inte trackat ner henne som de felsta gjort och tyckt att hon är kass som artist, värdelös mamma och bara den pinsammaste människa. Nej, jag har faktiskt hela tiden hoppats på att hon ska repa sig, vilket hon verkligen verkar ha gjort nu. Jag, som många andra, har väl redan spelat sönder hennes nyaste låt Womanizer. Den är störtskön. Lika så den "gamla" Piece of me. Texten är så klockren. Konstigt att en människa bryter ihop om man lever ett liv som hon?

Har ni inte hört den nya låten, gör det. Man kan inte sitta still och sitter o sjunger med som en liten robbort!


Flower power!

Ni som känner mig vet att jag älskar blommor! Det gör även min älskling! Och i fredags så kom han en med en jätte färggrann bukett till mig, why undrade jag. Hans anledning var att det var längesedan han köpte blommor till mig!
He's the sweetest!


Det bästa är att han köper inte en bukett röda rosor, han tar olika färger.
Uppskattar att han inte väljer "det gamla vanliga"!


Kiwi

I lördags fyllde Christians pappa år. Men eftersom dom var på spa o gottade sig så träffade vi inte dom förrän på söndagen. Så då bakade jag en tårta till honom, och självklart bakade jag tårtbottnen själv. Och för att vara den första tårta jag bakat, så blev den bra tycker jag och det verkade de andra med göra! Det blev vaniljkessella mixad med banan som fyllning och kiwi och riven mörk choklad som garnering, mycket fräscht!



Stor blev den oxå!

Koppar koppar koppar

I våras när jag tog studenten fick jag fyra koppar med fat från Josse & Jonnie i studentpresent, som kommer från Lagerhaus. Som tog slut i hela Sverige på mindre än en vecka, vilket jag förstår för att jag älskar dom! Jag fick dom då i rosa och grönt. Men nu när Christian jobbade i förrgår fick han syn på att dom hade gjort samma koppar o fat fast i svart! Och eftersom han vet att jag älskar svart så köpte han hem hela 6 st med två skålar till, och även två skålar till de rosa med. Skålarna var också nya och mycket fina, tack älskling!♥

 

Finally Friday!

Då var man hemkommen från den första jobbveckan! Det har varit mycket nytt, mycket förvirrat men mycket kul :) Jag trivs bra med de nya personerna och med jobbet! Jag kom på att jag lovat Hanna och lägga upp en bild på min byrå som jag målade om i somras. Den var från början vit, men jag tyckte inte det passade sig, så jag målade den lacksvart med lite slarviga gulddetaljer, för att den skulle se ny ut. Byrån och spegeln som hänger över, har jag fått av min kära mormor som hade de två i sitt flickrum när hon var lite, så roligt att ha en historia bakom en möbel!
Jag älskar att blanda gammalt o nytt, det mest optimala för att få en personlig stil hemma. Vem vill ha ett hem där det ser ut som en bild ur en katalog? Inte jag iaf, finns nog några som vill.. I alla fall. Vi var faktiskt på IKEA för ett par veckor sedan och hittade en väldigt fint sideboard! Vi köpte det för att det såg faktiskt inte ut som en IKEA möbel, plus att den passar med min byrå, samma stil fast gammalt och nytt!

 

Första dagen!

Då har man avklarat första dagen på det nya jobbet! Det gick faktiskt bra, om jag får säga det själv! Det var mycket nya grejer att lära sig och försöka memorera. Men efter ett tag rullade det på bra tycker jag. Och ni som känner mig vet ju att jag är ju ett fan av god mat ( varför skulle man vara det av äcklig mat?) Så efter lunchruschen får vi välja på det tre olika maträtterna och så får vi lunch. Det gillar jag då det är jättegod mat!

Ni som vet har jag haft ett battle med telia sedan juni och nu har det förhoppningsvis lagt av. MEN det sa jag förra gången med. Så nu hoppas jag att blodiglarna släpper mig!

Nu ska jag sätta mig i soffan med en stark kopp kaffe och en bit mörk choklad och vara lite nöjd med mig själv. ( jag har ju inte bara drkigt 4 koppar idag!!)


Här får ni även det bildliga beviset på att jag är pirat, tack Linet!


Dagens - Tanke

Jag drog en repa med dammsugaren för en stund sedan. Indansande med dammsugaren i sovrummet ser jag en kort gammal tant i huset bredvid. Hon står och sträcker sig över de stora fönstrena som hon försöker tvätta. Bakom henne skymtar man , tydligt, henne son som bor där och pekar vart det är smutsigt. Man ser hennes tappra försök, men till slut ger hon upp och ber honom o tvätta längst upp. Han ser besvärad ut när han tar hennes trasa och torkar längst upp på fönstret utan att ens sträcka sig.

Om man nu känner sig mogen att flytta hemifrån, är i 30 års åldern, borde man inte kunna tvätta sina fönster själv? Borde man inte bjuda hem sin lilla mamma på fika eller dylikt och inte för att tvätta fönster? Jag bara undrar. Det hade i alla fall blivit lite omständigt om jag skulle be min mamma komma ner endast för att tvätta mina fönster ;)


Gusto

En sak jag gillar med vxö, faktiskt. Det är att jag får sådant gott kaffe på Gusto! Jag och Bettan går dit varje dag och får oss en cappucino, och kanske en liten sötsak ;) Det är verkligen det bästa kaffestället i vxö. Och jag blir lika förvånad varje gång det är en växjöbo som inte vet vart det ligger eller hört talas om det. (Det ligger i gamla skåne bageriet!) Så därav gör jag lite gratis reklam för Gusto här! Köp inte kaffe på kaffekedjorna, gå till Gusto och få riktigt kaffe! Det var en rätt snygg slogan haha.
Gå in på Gustos blogg!


Gusto gänget - Mathias, Elin och Simon!

Igår innan jag åkte hem gick jag och köpte mig en burk Kusmi Tea, me love. Det blev jasmin smak och det var ljuvligt! Nästa gång blir det en ny smak, det stod mellan jasmin och en annan jag inte kommer ihåg namnet på?



Home

Då var man tillbaka i Malmö igen, veckan ivxö gick fort! Och eftersom jag har fått jobb nu, vet man ju inte när jag kommer tillbaka dit och jobbar =/  I veckan har jag hunnit med att träffa josse, ätit lunch med alle och varit ute och hälsat på mina söta kusiner. När jag kom dit började Anne att rita och jag fick en väldigt fin teckning av henne, som föreställer mig och min syster!



Jag var även ute och åt en jättegod fisk och skaldjursgryta med farmor o farfar på båten, det var mycket gott! Kan jag starkt rekomendera!

Det var skönt att komma hem igår, borta bra men hemma bästa som jag skrev till mamma igår när jag kommit hem. Och då får jag den här bild som svar

Här har vi då mormor, som åkte upp till Sthlm igår, och jonne som sitter och spela spel. Men vad svarar man när man får en sådan här bild? Psyket nästa? Jag skrev godnatt haha. Idag är det jättetråkigt väder här nere i syd, jag funderar, observera funderar, på att baka ett nytt bröd som mormor bakade när jag var där, så gott! Och sedan har jag tänkt köpa mig en fin blomma, snarare en orkidé, som är från mormor, tack!

Finalllyy!

Igår berättade Christians pappa, som jobbar på Malmö Högskola, att han hade fått nys om ett jobb på en av skolans största restauranger/ café. Så idag gick jag dit och fick det! Jag har nu en provanställning på en månad, sedan ska vi se hur dom känner att det har gått för mig och hur jag trivs. Jag ska ge järnet! Personerna jag ska jobba med verkar jätte schyssta, det är tre delägare i 30 års åldern och en kock och en bagare. Mina arbetsuppgifter blir i huvudsak att ge kunder bra service, stå i kassa och fixa och dona så det ser välkomnande ut. Jag fick även komma med egna ideér på olika saker och tiderna är till en början från 11-15, me like. Som en av ägarnen sa så blir jag ansiktet utåt! Sedan kan det vara mer vissa dagar, beroende på hur mycket jobb som finns. Så efter jag har varit i växjö och jobbat så börjar jag dirket på måndagen efter. Ska bli så kul!

En stor sten har fallit från axlarna - för att citera mor ;)
 
Imorgon ska jag och Christian♥ gå ut och fira med att äta fondue! Det ska bli spännande, min första gång!
Hoppas ni får en bra helg! På söndag åker jag upp till mormor och är där en vecka och jobbar!


Ny frippa

Såg precis en nytagen bild på Victoria Beckham, på NY fashion week. Nu har hon klippt av håret ännu mera. Jag tycker personligen inte det är fint. Jag är ett fan av Victoria, har varit sedan jag var 9 år, men frisyren är jag dock inget fan av. Enligt frisören så ska den framhäva hennes vackra ansikte o kropp. Men jag tycker att man enbart fokuserar blicken på frisyrn som inte är snygg. Men vem vet. Hon startade page, kan ändå förstå att hon har tröttnat att se små kopior av hennes frisyr ströv omkring. Men detta var kanske lite drastiskt? Vem vet, kanske en ny sensation. Den här hänger jag icke på!

Vad tycker ni om nya frippan?


Dagens - lunch!

Idag blev det en tonfisksallad med kikärtor! Mums! Det blev även en skiva
hemmabakat bröd med mjukost!


Rösta på mig!

Jag har gått med i en tävling på Åhlens hemsida. Där man inreder en lägenhet och har chansen att vinna ett presentkort på 1500kr. Det visade sig vara riktigt kul, då jag är intresserad av inredning! Så klicka på länken här under och gå in och rösta högt på mig så att jag vinner ;)

Rösta här!



Här ser ni smakprov på ''mitt'' sovrum jag inrett!

Köpenhamn

Goddag Goddag!

Helgen har varit jättemysig då mamma var här och hälsade på, hoppas ni kommer snart igen :) I eftermiddag blir det en tripp till Köpenhamn, Chrisitan jobbar till 14, och efter det hoppar vi på tåget. Det är en fördel med att bo här, att på tjugo minuter är man utomlands, haha om det nu räcknas ;) Vi ska i alla fall besöka det stora köpcentrumet Field's och Illum, där jag tänkte slänga in mina CV och hoppas på jobb. Man börjar bli aningen rastlös nu! Helst hade jag velat jobba i Malmö, men sedan lockar ju pengarna i Danmark. Men men, är glad om jag ens kan få ett jobb, har inte rätt att vara kräsen ännu!;)

På söndag far jag upp till Växjö, Hanna ska vara ledig så jag hoppar in från mån-fre och jobbar på Bike. Kom in och säg hej vettja! Kan vara skönt att skaffa sig lite pengar och hitta på något!

För er intresserade så börjar nya säsongen av Top Model ikväll, den amerikanska versionen. Jag längtar!


A la Fredag!

Den här veckan har gått snabbt som rackarns! Och tur är det, för ikväll kommer mamma o Jonne och hälsar på över helgen! So im happy feet! Vi ska åka ner och möta dom på stationen och sedan följa med upp till deras hotell och sitta och mysa i baren, då dom anländer rätt sent. Sedan har dom lovat mig att bjuda på hotellfrukost, vilket är bland det bästa jag vet! Sedan blir det att visa Malmö imorrn, vart vi bor, stan och en sväng till havet blir det nog allt! På kvällen är vi hembjudna till Christians föräldrar på mat, det kommer säkerligen bli mycket trevligt!

Christian slutar inte jobba förrän 20 ikväll så det blir ingen fancy middag, det blir en klassisk fredagsmiddag - tacos. Vilket vi båda i och för sig tycker om mycket. Jag har kommit på mig själv att jag gör ''helgmiddagar'' mitt i veckan och på helgen blir det inte lika kul? Vardagslyx kanske?

Vi har även fått tillökning (nu blir många oroliga) i vår boxsamling! Vi gick runt hörnet och köpte Pirates of the caribbean! Ni som känner mig att jag är väldigt förtjust i pirater, då jag har fått för mig att jag var en sådan i mitt förra liv. Vilket jag fått bildligt bevis på!( Tack Lina!)




Här har vi huvudperson Jack Sparrow, som spelas av min favoritskådespelare - Johnny Deep! Och nej han blev inte det efter jag sett Pirates. Han har varit det länge länge, sedan att han fick denna rollen gör det ju inte bättre!


Trevlig helg på er allihopa! Hoppas inte det regnar som det är sagt :(

Idol! Idol!

Om en timme börjar den nya säsongen av idol! Det ska bli intressant och se den nya juryn, vad jag hört så ska dom vara lika elaka om inte värre. Vilket jag ser framemot. Ni kanske tycker jag är elak, men mer än hälften är tondöva och tror dom sjunger som Whitney Houston. Det är underhållning kära ni. Hoppas det kommer några riktiga orginal!



Här har vi de nya jurymedlemmarna!

Dagens- tips!

Får nu inte för er att jag inte hänger med i svängarna. Jag har faktiskt en hel sommar att ta igen på bloggen. Jag ville bara göra ett uttalande om Coldplays senaste skiva Viva la vida -ljuvligt för kropp och själ! När jag jobbade i somras, lyssnade jag och Hanna non stop i en vecka. Frågan ni nu ställer er: Tröttnade ni inte? Svaret kan jag ger er med en gång - nej! Den är så underbar, i snudd bättre än deras andra X&Y. Förmodligen var den så bra för den var annorlunda från det andra albumet, som jag lyssnat sönder. Jaja, har ni inte hört den nya skivan, gör det!


Im freaking back!

Nu är jag äntligen tillbaka! Det som glädjer mig är att jag vet att många leende kommer läsa denna text nu. Då jag sett att jag har min trogna trupp, fast jag inte har skrivit på nästan två månader! Och OM jag ska ta igen det! Vi har äntligen fixat internet, vilket är väldigt skönt, känns som man har lite mer kontakt med omvärlden! Allt med lägenheten är väl i princip färdigt. Målning i sovrummet är färdigt, var väl egentligen det "stora" projektet. Men det är fixat. Nu är det bara vissa tavlor som ska upp.

Så, har jag fptt jobb! Nej, icke. Men istället har jag fixat o donat med lägenheten så att det är färdigt, så det är ju en fördel. Trivs faktiskt jättebra här i Malmö, knappt 5 min gång ner till havet - me like! Och på min nya fina cykel jag fått så svischar jag runt som en liten iller i den nya staden!

Jag ville bara vifta med flaggan och visa att jag lever, more to come. En liten tanke. Idag är det första sept. Hösten är alltså nära, många blir lite ledsna, jag gillar det, då tar man fram alla mysiga höstkläder och alla träd bli så mkt finare, jag är glad, men det är sjukt vad det blåser i Malmö. Jag har ramlat.


RSS 2.0