Godmorgon lördag


Dagen har börjat bra tycker jag. Jag sov efter att ha fått 10 timmars sömn, vaknade utvilad, kändes som om jag behövde dom timmarna. Idag har jag tillängnat denna dag till plugg. Vilket vädret i Malmö tillåter då det är väldigt mulet o höstigt. Bra för mig. Dagen började med att jag tände massa ljus i vardagsrummet, gjorde iordning en skål med gröt med mammas hemmagjorda lingonsylt, vilket för övrigt var den godast lingonsylten någonsin! Sedan tog jag en dusch och nu har jag gjort en uppgift. Jag hoppas verkligen att detta blir en bra dag och att jag kan göra två till, så kan jag skicka in denna lektion på måndag. Håll tummarna!



Fyra uppgifter färdiga, tre kvar!


Mitt fredagsmys




Sushi med härlig misosoppa blir mitt fredagsmys, med avslutning med ett glas
rött vin och mörk choklad. Vad blir ditt fredagsmys?




Hyllor var det ja..


Jag har lite dille på hyllor nu. Jag har inga hyllor insåg jag nu, kan ju vara därför? Jag har hyllor i källaren, men känns inte rätt. De här tre hyllorna känns däremot väldigt rätt. Så rätt att det inte kan vara annat än rätt. Finns kanske någon där ute som sitter o trycker på en gammal stringhylla som står i skymundan? Jag är villig att köpa den till ett rimligt pris!


Underbara 'Libri'






'String'


Kalleponken


Jag gillar det nya systemet, on demand. Ibland finns det verkligen inga program på tv som intresserar mig. En dag när detta var ett faktum gick jag in på svtplay och hittade en kortserie om modehuset Chanel. Vilken lycka!
Missar man ett program så ligger det där snällt och väntar. Tänkte se klart det två sista avsnitten nu ikväll. Är du modeintresserad, gillar behind the dresses! Check it out!



MR Karl Lagerfeld


Skanör


Mamma har varit nere här från tors-tis vilket var väldigt mysigt! Hoppas det inte tar lång tid tills vi ses igen! En av dagarna åkte mamma,jag och hennes kusin ner till Skanör, det ligger en liten bit söder om Malmö. En sådan vacker dag som den var, så hade jag kunnat bosätta mig i ett av badhusen. Så vackert det var. Jag har en speciell kontakt med havet, känner mig hemma där. Så är det bara.



  





Två legender!


Idag gick ännu en legend bort. Patric Swayse från bland annat Dirty dancing och Ghost.
Tråkigt tycker jag. Två legender på kort tid. RIP!



Patric & Michael


Nä nu... !


Nu ska det ske lite förändring! Nu ska extra kilona bort, puts VÄCK! Låter löjligt kanske men jag har gått med i viktklubb.se. jag behöver en spark i ändan, så är det. Jag har motivationen, sen stannar det där. Jag fyllde i en formulär om mig själv, vikt längd mm. Dom räknade ut allt. Vad jag ska äta frukost,lunch och middag. Hur jag ska träna för varje vecka. Jag har en 10 veckors period. Till att börja med. Allt är upplagt. Så från och med imorgon så börjar det. Det blir lite svårt med lunchen dock, då jag äter på jobb och får det som serveras där. Då tänker ni 'ja men ta med en matlåda', det hade jag gärna gjort, men jag betalar oavsett över 1000 kr i månaden för just maten på jobbet, ' eftersom jag jobbar i den miljön', enligt ngn löjlig lag. Men jag får äta det som känns bra. Jag tror jag kommer fixa det här nu.

ENOUGH IS ENOUGH!



Ska bla börja simma regelbundet! Det ska bli kul!


Kissemiss


Idag när vi höll på och stänga restaurangen och min chef gick ut på lastkajjen för att slänga saker, så hörde han ett mjauande. Han trodde att det var hans sexåriga son som skojjade med honom och blev smått irriterad. Stackars Leon upprepade flera gånger att det inte var han. Tillslut hörde han att det var bakom honom och Leon stod framför. Hum? Mellan lastkajjen och en mure är det ett stort buskage, två meter brett kanske. Där nerefrån kom ljudet. Han ropade på mig, han hissade ner mig där och tillslut fick jag syn på två små vita tassar. Kattungen var så liten att den fick plats i min hand! Man såg på hans ögon att han precis hade öppnat honom, han var inte många dagar. Han var helt smutsig så jag tog in honom o tvättade av honom, då såg jag att han blödde lite i gumpen, så jag åkte till djursjukhuset med honom.

Och han gnällde och hade sig, vilket var förstårligt eftersom han tarmar var alldelse lösa inne i kroppen, därav blodet. Och vetrinärerna kunde inte göra något. Så innan jag hann fylla i ett formulär så hade de redan avlivat honom :( Jag blev helt tårögd, inte för att jag hade tänkt ta hand om honom/henne, men jag hade ändå gjort det i nästan två timmar..

Men jag gjorde väl en dagens, genom att låta honom slippa lida mer. Han var så otroligt söt!



 

Här ser man att hans ögon inte varit öppna många timmar. Jag döpte honom till Skrället, för
han blev lite besvärlig med allt skrikande, men jag förstår ju nu varför och fick dåligt samvete.



Oil & Vinegar


I helgen var min kära vän Josse och hälsade på! Det var jätteroligt! Men vi kunde faktiskt ha fått bättre väder. Det var monsunregn hela lördagen, inte så kul. Hon hade med sig en present från Oil & Vinegar. Jag älskar ju sådana grejer så jag blev såklart jätteglad! Hoppas du kommer snart igen Josefina min :)




Stringhylla med läckra böcker!


Jag är ju ingen boksamlare. Men det finns faktiskt några böcker jag vill ha! Var inne på amazon.com. Där finns det massa olika böcker i alla kategorier. Så vill ni köpa en present till mig, så här har ni förslag!:)





De här inspirerande böckerna på den här läckra hyllan! Ja tack!



Garbrielle 'Coco' Chanel



Den 18 sept är det premiär på filmen om den legendariska Coco Chanel! Jag känner att det är en film man bör se med Albin. Men det kan jag inte, för min mamma hälsar på mig då!:) Längtar! Så jag ska suga på karamellen en vecka ytterligare. Kanske gå själv. Jag har ju inte Albin här lixom. Vi sår se. Har ni inget för er det datumet, se den och lär känna en av modevärldens största klädskapare!


Hooot!


Vilken värme det har varit idag. Jag fick en liten chock när jag slutade vid halv fyra av att det verkligen var högsommarvärme, hetta lixom. I september? Men, jag klagar absolut inte, för snart är den råa och obehagliga kylan här. Då kan man ju tänka på denna varma sköna dag! Alla studenter började på högskolan idag så det var fullt ös medvetslös! I fredag sålde jag tre kaffe idag sålde jag 200! Liite skillnad!

Ikväll har vi avnjutit en laxsoppa! Den blev väldigt god faktiskt, smakrik. Nu ska jag sätta mig o göra om en skoluppgift som jag satt med i två timmar igår. När jag trodde att jag var klar såg jag ett litet ynka fel, men ett som har stor betydelse! Så det var bara o kasta o få göra om det idag. Kul. Om jag var arg. OM! Men men håll tummarna att jag inte gör om det ;)




Man borde passa på att besöka uteserveringarna! Besöka ett mysigt litet
café i Paris hade ju inte varit fel!


RSS 2.0